۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
آیا کشمش با مویز فرق دارد؟ (فرق مویز و کشمش و خواص فراوان آنها)

آیا کشمش با مویز فرق دارد؟ (فرق مویز و کشمش و خواص فراوان آنها)

محصولاتی که با عنوان خشکبار شناخته می شوند انواع گوناگونی دارند که یکی از مهمترین آن ها کشمش ها هستند.

به گزارش بازار، محصولاتی که با عنوان خشکبار شناخته می شوند انواع گوناگونی دارند که یکی از مهمترین آن ها کشمش ها هستند. کشمش از خشک شدن انگور به دست می آید و بر همین اساس با توجه به وجود انگورها در سایزها و رنگ های مختلف ، انواع زیادی دارد که هر کدام از خواص خاصی برخوردار هستند. در این مقاله فرق مویز و کشمش از نظر ظاهر و خواص مورد بررسی قرار می گیرد و یک فروشگاه معتبر برای خرید مویز و کشمش در کشور به شما معرفی خواهد شد.

خانواده کشمش ها دارای زیر مجموعه ها و انواع مختلفی هستند و جزو محبوب ترین انواع خشکبار در میان مردم ایران شناخته می شوند. از آن جایی که کشمش از خشک کردن انواع مختلف انگور به روش های گوناگون به دست می آید ، باعث ایجاد تفاوت در انواع کشمش می شود. هر کدام از مدل های مختلف کشمش خواص و فواید خاص خود را دارند و بر حسب نوعی که دارند ، در موارد متفاوت استفاده می شوند. یک نوع خاص از کشمش با نام مویز شناخته می شود که برخی آن را به اشتباه کشمش می نامند. ما در این مقاله قصد داریم فرق مویز و کشمش را به طور کامل برای شما توضیح داده و خواص فوق العاده و باور نکردنی هر کدام را بیان کنیم. در انتها نیز یکی از معتبر ترین فروشگاه های فروش خشکبار و آجیل در کشور را برای خرید کشمش و خرید مویز به شما معرفی خواهیم کرد که محصولاتی درجه یک و ارگانیک را ارائه می دهد. پس تا انتها همراه ما باشید.

فرش کشمش و مویز

فرق مویز و کشمش در چیست ؟

همان طور که در ابتدای بخش گفته شد کشمش ها دارای انواع مختلفی هستند که برخی از نمونه‌ های آن با نام کشمش سبز ، کشمش پلویی و مویز شناخته می‌ شود که هر کدام از خشک شدن انگورهای مختلفی به دست می‌ آیند. فرق مویز و کشمش نیز در نوع انگوری است که کشمش از آن تهیه می‌ شود. به این صورت که برای تولید مویز از انگورهای بزرگ تری که به آن ها انگور شاهانه گفته می‌ شود استفاده می‌ شود. این انگورها دارای رنگ سیاه هستند که باعث شده رنگ مویز بعد از خشک شدن نسبت به دیگر انواع کشمش تیره‌ تر باشد و به دلیل اندازه بزرگ انگور آن ، بافت گوشتی داشته باشد.

خرید مویز درشت

نکته‌ ای که در رابطه با مویز وجود دارد این است که انگورهای مورد استفاده برای آن معمولاً دانه‌ دار هستند ولی هر چه میزان دانه‌ ها کمتر باشد نشان دهنده مرغوب‌ تر بودن مویز است ؛ زیرا باعث می‌ شود مویز بافت گوشتی بیشتری داشته باشد. در مقابل کشمش‌ های دیگر معمولاً دارای رنگ سبز یا زرد هستند و ابعاد آن ها نیز نسبت به مویز کوچک تر است. اما باید گفت این کشمش‌ ها دانه ندارند و مقدار شیرینی آن ها نیز نسبت به مویز مطلوب‌ تر است. کشمش های دارای رنگ سبز برای استفاده در آجیل و کشمش های کوچک زرد رنگ به عنوان کشمش پلویی در برنج استفاده می شوند.

خرید کشمش سبز

خواص باورنکردنی مویز و کشمش

کشمش و مویز خواص فوق العاده ای در تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر دارند و به دلیل داشتن آهن و پتاسیم فراوان می توان در صورت مصرف روزانه حدود 30 درصد آهن مورد نیاز بدن را به راحتی تامین کرد. از طرف دیگر مویز و کشمش به عنوان یک جایگزین عالی برای قند های طبیعی در افراد دیابتی شناخته می شود و در افراد دارای رژیم مصرف روزانه آن برای تامین انرژی مورد نیاز و قند سالم برای بدن ضروری است. اما اگر بخواهید بدانید کشمش بهتر است یا مویز ؟ باید بگوییم که مویز دارای خواص قوی تری است و می تواند اثرات بیشتر و مهم تری روی سلامتی بدن داشته باشد.

خرید مویز

خرید مویز و کشمش از فروشگاه خشکبار کشاورزی

یکی از موضوعات مهمی که هنگام خرید کشمش و مویز وجود دارد ، خرید محصولی ارگانیک و مرغوب است که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و فاقد هر نوع گرد و خاک و سنگ و ... باشد. برای این منظور باید به فروشگاه های معتبر فروش خشکبار مراجعه کنید که محصولاتی تازه و با کیفیت را ارائه می دهند. پیشنهاد ما برای شما خرید مویز و کشمش از فروشگاه خشکبار کشاورزی به آدرس keshavarzinuts.com است که علاوه بر داشتن قیمت مناسب توانسته با عرضه محصولات ارگانیک و درجه یک مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کند.

کد خبر: ۲۶۳٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha