۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
۲هزار پرونده واردات کالا در قشم ثبت سفارش شد
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم:

۲هزار پرونده واردات کالا در قشم ثبت سفارش شد

بندرعباس- مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو هزار و ۱۵۰ پرونده به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار در منطقه آزاد قشم ثبت سفارش شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، هرمز امیری اظهار کرد: ۸۳۰ پرونده ثبت سفارش شده مربوط به کالاهای مصرفی در جزیره قشم به ارزش تقریبی ۱۴ میلیون دلار  است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۱۸ پروانه واردات کالای همراه مسافر نیز به ارزش تقریبی ۱۳ میلیون دلار از ابتدای امسال در منطقه آزاد قشم صادر شد.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در این مدت ۱۳۱ میلیون دلار برای واردات مواد اولیه و قطعات شرکت‌های تولیدی در قالب ۷۰ پرونده ثبت سفارش، تخصیص یافت.

وی اظهار کرد: ۳۲ پرونده ثبت سفارش به ارزش حدود ۱۴ میلیون دلار نیز برای واردات ماشین آلات مربوط به خطوط تولید واحدهای صنعتی اختصاص یافته است.

امیری تاکید کرد: پرونده ثبت سفارش در منطقه آزاد قشم در کمتر از ۲۴ ساعت برای بررسی نهایی و انجام مراحل تخصیص ارز به دبیرخانه ارسال می شود.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مطابق دستورالمعل‌های صادر شده برای واردات کالای همراه مسافر ۸۰۰ قلم کالا تعیین شده و محدودیتی برای واردات این اقلام توسط تجار و بازرگانان دارای مجوز و کارت بازرگانی وجود ندارد.

امیری در پایان اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و حجم تقاضاهای موجود، متقاضیان و بازرگانان می توانند پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور «سیفام» درخواست خود برای ثبت سفارش کالاهای مجاز را انجام دهند.

کد خبر: ۶۴٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha