۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
 ۷۰۹ روستای مازندران طی ۷ سال از آب سالم بهره مند شدند
مدیرعامل آبفای کشور:

۷۰۹ روستای مازندران طی ۷ سال از آب سالم بهره مند شدند

نور- معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی دولت یازدهم و دوازدهم ۷۰۹ روستای مازندران با جمعیت ۵۳۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا جانباز پیش ازظهر پنجشنبه در افتتاح طرح های آب و فاضلاب که در نیروگاه چمستان برگزار شد، افزود: طرح های آبرسانی روستایی در قالب پویش هر هفته الف - ب ایران در مازندران اجرا شد و سبب افزایش برخورداری استان از آب آشامیدنی سالم شده است.

وی اظهار داشت: در مازندران دولت و وزارت نیرو اقدامات درخور توجهی را انجام دادند و در بخش آبرسانی روستایی متوسط جمعیت بهره مند مازندران از آب آشامیدنی سالم نسبت به کشور در سال ۹۲ حدود ۹ درصد کمتر بود و اکنون با طرح های اجرا شده ۲ درصد بیشتر از متوسط کشوری شده است.

وی ادامه داد: در طول دولت یازدهم و دوازدهم ۲۷۲ پروژه آبرسانی در ۷۰۹ روستا انجام شد که ۵۳۰ هزار نفر از روستاییان معادل ۴۰ درصد جمعیت روستایی استان مازندران از آب سالم بهره مند شدند.

جانباز با اشاره به تهیه طرح جامع تامین آب استان مازندران گفت: این طرح که جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفر را در برمی گیرد تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

مدیرعامل آبفای کشور درباره طرح های آبرسانی که امروز افتتاح شد، گفت: ۵۷ روستا با ۳۳ هزار نفر جمعیت از آب سالم بهره مند شدند.

کد خبر: ۶۴٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha