۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
برق نیروگاه ها را تضمینی خریداری می کنیم/ بهینه سازی مصرف انرژی
مدیرعامل توانیر:

برق نیروگاه ها را تضمینی خریداری می کنیم/ بهینه سازی مصرف انرژی

نور- مدیرعامل توانیر با اشاره به حمایت وزارت نیرو از سرمایه گذاران گفت: برای این منظور برق تولیدی نیروگاه ها را به مدت پنج سال، شش برابر قیمت فروش به مشترکان، به صورت تضمینی خریداری می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدحسن متولی زاده پیش از ظهر پنجشنبه در آیین پویش هر هفته «الف - ب ایران» و افتتاح طرح های صنعت آب و برق در نیروگاه چمستان با اظهار اینکه میزان مصرف برق در مازندران به دلیل ساخت و سازها، بالا است از این رو نیاز به توسعه زیرساخت ها احساس می شود، ادامه داد: پروژه هایی که امروز به بهره برداری می رسد موجب تقویت برق در شهرستان های مختلف استان می شود.

وی با بیان اینکه افتتاح این پروژه ها سبب افزایش ۵۲۰ مگاولت آمپر ظرفیت پست های برق استان مازندران خواهد شد، گفت: همچنین ظرفیت انتقال انرژی از خطوط موجود با احداث هادی های پر ظرفیت ۸۰ درصد افزایش می یابد.

وی با عنوان اینکه پنج نیروگاه تولید پراکنده با ظرفیت ۶۸ مگاولت آمپر با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح می شود، افزایش راندمان تولید از مزایای احداث تولید نیروگاه های پراکنده است.

متولی زاده یادآور شد: نیروگاه چمستان در مرحله اول با راندمان ۴۳ درصدی بهره برداری می شود و با تکمیل گلخانه جنب نیروگاه، ظرفیت به ۸۰ درصد خواهد رسید و وزارت نیرو برای حمایت از سرمایه گذاران برق تولیدی نیروگاه ها را به مدت پنج سال به شش برابر قیمت فروش به مشترکان به صورت تضمینی خریداری می کند.

مدیرعامل توانیر، بهینه سازی مصرف انرژی در کشور را به دلایل اقتصادی و زیست محیطی و امنیت عرضه انرژی ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: از اینرو وزارت نیرو آغازگر حرکت جهادی برای افزایش بهره برداری است و راندمان نیروگاه ها افزایش و تلفات شبکه ای کاهش و بهره وری انرژی در صنعت برق رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

کد خبر: ۶۴٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha