۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
ارائه خدمات به عشایر فقط با کارت تردد دام صورت می گیرد
رئیس سازمان امور عشایر ایران:

ارائه خدمات به عشایر فقط با کارت تردد دام صورت می گیرد

علائی‌مقدم، رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر صدور کارت تردد دام برای عشایر گفت: ارائه خدمات، تسهیلات و نهاده دامی به عشایر فقط با کارت شناسایی دامداری و تردد دام صورت می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان امور عشایر ایران، گردهمایی ویدئو کنفرانسی مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر و مدیران عامل تعاونی‌های عشایری سراسر کشور برگزار شد.

شاهپور علائی‌مقدم، رئیس سازمان امور عشایر ایران در این گردهمایی با تاکید بر اهمیت صدور کارت تردد دام برای عشایر، اظهار داشت: از ۲۴۶ هزار خانوار عشایری در کشور تنها برای هفت هزار خانوار کارت صادر شده که باید تلاش مضاعفی در این خصوص صورت گیرد.

علائی‌مقدم با تاکید بر اطلاع رسانی لازم در خصوص لزوم دریافت کارت تردد دام توسط عشایر، گفت: کارتهای شناسایی دامداری و تردد دام تا پنج سال اعتبار دارد و عشایر برای دریافت این کارت تنها 40 هزار تومان هزینه می کنند.

وی افزود: برای دریافت کارت تردد دام باید یک بازه زمانی تعیین شود و با باطل شدن دفترچه های عشایری، ارائه خدمات و تسهیلات و نهاده دامی به عشایر فقط با کارت شناسایی دامداری و تردد دام صورت گیرد.

علائی مقدم اظهار داشت: در چند سال اخیر تحولات خوبی در پرداخت تسهیلات به عشایر و اختصاص اعتبارات عمرانی ایجاد شده که حاصل آن باید باعث جهش و رونق تولید شود که از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌ های دولت است.

وی با بیان اینکه از مدیران ستادی و استانی انتظار تحول و خدمت مضاعف به جامعه عشایری را دارم، افزود: باید در ستاد و صف بر اساس برنامه‌ها و قوانین بالادستی حرکت کنیم و خدمت به عشایر در دورترین نقاط کشور با جدیت پیگری و انجام شود.

اهمیت ارزیابی عملکرد، حراست و روابط عمومی و اطلاع رسانی
رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به راه‌اندازی کمیته ارزیابی مدیران استانی امور عشایر گفت: این کمیته با هدف ارزیابی دقیق عملکرد مدیران و شایسته سالاری راه‌اندازی شده است.

علائی مقدم خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد باعث جلوگیری از انحراف می شود و اگر عملکرد مدیران مورد ارزیابی قرار نگیرد دچار روزمرگی می‌شویم.

وی با اشاره به اهمیت حراست در پیشگیری از وقوع تخلف، بیان داشت: حراست ابزاری است که تهدیدات را نشان می‌دهد و باید دیده‌بان خوبی باشد و تا دورترین مناطق کشور سازوکار پیشگیری از وقوع تخلف را داشته باشد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اهمیت روابط عمومی و اطلاع رسانی، اظهار داشت: موضوع اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها بسیار مهم است که باید در این خصوص توجه و تولید محتوای لازم از طریق استانها صورت گیرد.

علائی مقدم با اشاره به دستور رئیس جمهور در خصوص پوشش بیمه رایگان یک و نیم میلیون نفر از روستائیان و عشایر، تاکید کرد: امور عشایر استانها از این فرصت استفاده کنند و لیست عشایر واجد شرایط را هرچه سریعتر ارائه دهند.

در این گردهمایی مدیران کل دفاتر تخصصی سازمان امور عشایر و مدیران استانی امور عشایر و مدیرعامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص جذب  و پرداخت تسهیلات به عشایر و صدور کارت شناسایی دامداری و تردد دام عشایر ارائه دادند.

کد خبر: ۶۴٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha