۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
اجرای ۸ طرح گردشگری با مشارکت سرمایه‌گذاران در نیر
فرماندار نیر خبر داد

اجرای ۸ طرح گردشگری با مشارکت سرمایه‌گذاران در نیر

اردبیل- اقبالی، فرماندار نیر گفت: هشت طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با پیشرفت ۲۰ تا ۷۰ درصد در شهرستان نیر در حال اجراست.

شجاع اقبالی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: شهرستان نیر پتانسیل بی‌نظیری در بخش گردشگری دارد که از جمله مناطق بکر گردشگری برای حضور سرمایه‌گذاران، آب‌های گرم قینرجه، برجلو و سقزچی است که ما از مشارکت بخش خصوصی در این بخش حمایت می‌کنیم.

وی به فعالیت شهرک تخصصی آب و تأمین منابع مورد نیاز در این مجموعه اشاره کرد و گفت:‌ در این شهرک نیز سرمایه‌گذاران می‌توانند با سهولت کمتر و زیرساخت‌های تدارک دیده شده نسبت به اجرای طرح‌های مختلف اقدام کنند.

فرماندار شهرستان نیر به وجود ابنیه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان از جمله قلعه بوینی‌یوغون، آبگرم‌های متعدد و منطقه قره شیران و غار گلستان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان ۸۶ منطقه گردشگری و محدوده تاریخی وجود دارد که عمده آنها به ثبت استانی رسیده و ما آمادگی حضور سرمایه‌گذاران را برای اجرای طرح‌های بخش گردشگری داریم تا با جذب مسافران و گردشگران امکان توسعه در این منطقه فراهم آید.

اقبالی افزود: هر چند شرایط کرونایی در یک سال اخیر دست ما را در ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران بسته است اما انتظار می‌رود با بهبود شرایط از سال آینده شاهد حضور گرم گردشگران و مسافران در این منطقه بی‌نظیر تاریخی و طبیعی باشیم.

جریمه ۹۰ میلیون تومانی برای متخلفان صنفی 
فرماندار شهرستان نیر به بحث نظارت و تنظیم بازار اشاره کرد و ادامه داد:‌ در حوزه نانوایی‌ها بیشترین نظارت ما بر کیفیت پخت نان بوده به طوریکه ۶۱ نانوایی فعال در شهرستان نیر به مردم خدمات ارائه می‌کنند که ۴۲ نانوایی به صورت یارانه‌ای و ۱۹ نانوایی نیز به صورت نیمه یارانه‌ای فعال هستند.

وی به انجام ۲۱۵ مورد بازرسی از نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت:‌ به دنبال این بازرسی‌ها ۶۶ پرونده تخلف برای نانوایان تشکیل شده و ۵۰ میلیون تومان نیز به خاطر تخلفات خبازان جریمه شدند.

اقبالی در ادامه افزود: با نظارت مستمر سعی بر این است تا کیفیت تولید نان و وزن و عمل‌آوری آن ارتقا یابد.

وی به کنترل و تنظیم بازار و توزیع منابع کالاهای اساسی مردم اشاره کرد و ادامه داد: با هدف تثبیت قیمت مایحتاج ضروری مردم، توزیع بیش از ۲۸ تن شکر، ۲۰ تن مرغ، یک تن گوشت قرمز منجمد، ۳۵ تن برنج هندی و دو تن برنج پاکستانی در این شهرستان انجام شده است.

اقبالی مجموعه بازرسی از صنوف را بیش از سه هزار و ۱۹۴ مورد اعلام کرد و گفت: به دنبال این بازرسی‌ها برای ۲۶۵ صنف متخلف تشکیل پرونده شده تا ۹۰ میلیون تومان جریمه شوند.

کارهای عمرانی و اقتصادی با قوت در حال انجام است
فرماندار نیر به ضرورت تکمیل کمربندی این شهرستان برای گذر راحت مسافران و گردشگران اشاره کرد و افزود: با هدف کاستن از معضلات ترافیکی در داخل شهر احداث کمربندی شرقی نیر با ۶۰ درصد پیشرفت و زیرسازی مناسب در حال انجام است که امیدواریم در سال آینده شاهد آسفالت و به زیر ترافیک رفتن این کمربندی باشیم.

وی تصریح کرد: کنارگذر جنوب شهر نیر در قالب بزرگراه نیر – سراب در نظر گرفته شده که اداره کل راه و شهرسازی به دنبال پیگیری این موضوع و احداث این کمربندی است.

اقبالی خاطر نشان کرد: هر چند احداث کمربندی می‌تواند به اقتصاد و رونق بازار لطمه وارد کند اما با اخذ مجوز تلاش خواهیم کرد تا برای اصناف متقاضی در این مسیر واحدهای صنفی و تجاری راه‌اندازی کنیم.

وی مشارکت مردم را در تکمیل پروژه‌های اقتصادی و عمران شهری یادآور شد و اضافه کرد: در شهرستان نیر توسعه طرح‌های زیربنایی با اولویت در حال انجام است.

کد خبر: ۶۴٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha