۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
بازشدن پای دلالان به صادرات فرش ماشینی کاشان/ضرورت حذف بروکراسی های اداری
رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

بازشدن پای دلالان به صادرات فرش ماشینی کاشان/ضرورت حذف بروکراسی های اداری

کاشان - رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران گفت: فشارهای نامتعارف بانک مرکزی درباره اعمال محدودیت برگشت ارز، باعث باز شدن پای دلالان در امر صادرات فرش ماشینی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود تولایی شامگاه چهارشنبه در دیدار جمعی از بازرگانان و صاحبان صنایع کاشان با آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار داشت: اتاق بازرگانی کاشان یکی از قدیمی ترین اتاق های سطح ایران است که سابقه فعالیت حدود ۱۳۷ ساله دارد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی در سطح کلان، مشاور سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه در تصمیمات روسای آنهاست، ابراز داشت: یکی دیگر از وظایف اتاق های بازرگانی ساماندهی تشکل های خصوصی است.

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نقش اتاق های بازرگانی در توسعه تجارت بین الملل کشور تصریح کرد:پیگیری های امور جاری فعالان اقتصادی در دستگاه های حاکمیتی نیز از دیگر وظایف محوله است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اتاق بازرگانی کاشان محدوده شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود را تحت پوشش خود دارد، خاطرنشان کرد: البته پیشتر اتاق های بازرگانی قم و اراک نیز زیر نظر اتاق بازرگانی کاشان بود که با استقلال آنها مدارک موجود مربوط اتاق های بازرگانی قم و اراک تحویل آنها شد.

تولایی با بیان اینکه طبق قانون پنجم و ششم توسعه پایش کسب و کارها بر عهده اتاق های بازرگانی است، بیان داشت: عیار کسب و کارها توسط اتاق بازرگانی در سطح ملی و منطقه ای سنجیده می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اصناف شهرستان آران و بیدگل دارای چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنفی و در شهرستان کاشان حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی وجود دارد، ادامه داد: در اصناف کاشان بیش از ۱۷ هزار و در اصناف کاشان بیش از ۷۸ هزار شاغل بیمه شده وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان با بیان اینکه منطقه کاشان در صنعت فرش ماشینی قطب اول ایران و قطب دوم جهان است، تاکید کرد:تا سال گذشته کالای اول صادراتی کاشان فرش ماشینی بود که از سال ۹۸ فرش ماشینی جای خود را به میلگرد داد و میلگرد به عنوان کالای اول صادراتی کاشان معرفی شد.

وی ضمن انتقاد از بانک مرکزی برای صادرات فرش ماشینی افزود: متاسفانه فشارهای نامتعارف بانک مرکزی در اعمال برخی از محدودیت های برگشت ارز سبب شده است صاحبان صنایع فرش ماشینی مجبور شوند کالای صادراتی خود را به برخی از واسطه ها بفروشند تا آنها فرش ماشینی را صادر کنند این در حالی است که تا پیش از این خود تولیدکنندگان و صاحبان صنایع اقدام به صادرات فرش ماشینی می کردند.

کاهش ۱۰درصدی صادرات فرش ماشینی کاشان
تولایی از کاهش ۱۰ درصدی صادرات فرش ماشینی منطقه کاشان سخن گفت و تاکید کرد: حذف بروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر برای صاحبان صنایع یکی از خواسته های به حق آنها به خصوص در بخش بانکی است که امیدواریم این موضوع به زودی محقق شود.

وی صاحبان صنایع و بازرگانان را سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی دشمن بر علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: خوشبختانه صاحبان صنایع در منطقه کاشان با وجود تمام مشکلات مثل شیوع کرونا و تحریم و غیره همچنان در خط مقدم جبهه نبرد اقتصادی مقاوم و با صلابت حضور فعال دارند.

کد خبر: ۶۴٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha