۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
۹۰ درصد محصولات کشاورزی خراسان شمالی خام فروشی می شود
در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی عنوان شد؛

۹۰ درصد محصولات کشاورزی خراسان شمالی خام فروشی می شود

بجنورد- نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان عنوان کردند که ۹۰ درصد محصولات کشاورزی این استان خام فروشی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در نشست ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر جهادکشاورزی در سالن شهدای دولت استانداری خراسان شمالی برگزار شد گفت: وضعیت صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی استان مطلوب نیست و بالای ٩٠ درصد محصولات بخش کشاورزی استان خام فروشی می شود.
وی با بیان اینکه به بخش کشاورزی استان خراسان شمالی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به خوبی توجه نشده است افزود: وجود بالای دو میلیون دام سبک و سنگین در خراسان شمالی ظرفیتی خوبی است که باید توسط وزارت جهاد کشاورزی حمایت شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مشکلات مربوط به نهاده های دام حل نشود در آینده نمی توانیم توقع تولید دام از خراسان شمالی داشته باشیم.
حسین پور خواستار ایجاد زنجیره تولید چند محصول اصلی کشاورزی در خراسان شمالی با دستور وزارت جهاد کشاورزی شد.
در ادامه وحیدی نماینده ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سهم اعتبارات بخش کشاورزی استان خرسان شمالی بسیار کم است وزارت جهاد کشاورزی به استان توجه ویژه داشته باشد. 
وی ادامه داد: مراتع استان از بهترین مراتع کشور است و اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری به ویژه در نواحی مرزی استان نیازمند توجه ویژه وزارتخانه است.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت:  برنامه زمان بندی معین برای الگوی کشت داشته باشیم و تغییر الگو باید متناسب با ظرفیت ها و با تعریف محصولات مناسب باشد.
جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: سیاست گذاری ها در بخش کشاورزی منطقی نیست و اگر اصلاح نشود کشاورز همیشه بدهکار است.
وی تاکید بر تعیین تکلیف آب سرانی شهرستان شیروان نیز گفت:  بسیاری از زمین های روستایی در استان سند ندارند که موجب بروز مشکلات فراوان برای کشاورزان برای دریافت تسهیلات بانکی شده است که خواستاریم بانک مربوطه به تاییدیه شورای روستا بسنده کند.
کد خبر: ۶۴٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha