۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۵
فیات - کرایسلر ۲۰۳ میلیون دلار در لهستان سرمایه گذاری می‌ کند
معاون نخست وزیر لهستان:

فیات - کرایسلر ۲۰۳ میلیون دلار در لهستان سرمایه گذاری می‌ کند

یاروسلاو گوین، معاون نخست وزیر لهستان، گفت: گروه خودروسازی فیات-کرایسلر ۲۰۳ میلیون دلار معادل ۷۵۵ میلیون زلوتی در کارخانه خود واقع در شهر تیچی لهستان سرمایه گذاری می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: یاروسلاو گوین، معاون نخست وزیر لهستان به تازگی اعلام کرده است، گروه خودروسازی فیات-کرایسلر ۲۰۳ میلیون دلار معادل ۷۵۵ میلیون زلوتی در کارخانه خود واقع در شهر تیچی لهستان سرمایه گذاری می‌کند.

این سرمایه گذاری برای توسعه و تولید خودروهای جدید هیبریدی و برقی جیپ، فیات و آلفارومئو خواهد بود. این سرمایه گذاری به عنوان بزرگترین اقتصاد نوظهور اروپا شناخته شده است که به تغییر بخش خودروسازی در تولید محصولات الکتریکی و پیشرفت نسبت به سایر رقبای منطقه در کشورهای اسلواکی و جمهوری چک کمک کرده و موجب افزایش سهم تولید و حفظ بازار خواهد شد.

گوین در توییتر خود بیان کرد: خودروهای جدید هیبریدی و الکتریکی برندهای جیپ، فیات و آلفارومئو از سال ۲۰۲۲ از کارخانه این خودروساز در شهر تیچی به بازار عرضه خواهد شد. هرچند که این مقام در خصوص سرمایه گذاری بیشتر برای این کارخانه در آینده نزدیک گفت، اما جزئیات آن را اعلام نکرد.
گروه خودروسازی فیات-کرایسلر در حال برنامه ریزی برای ادغام ۳۸ میلیارد دلاری با رقیب فرانسوی خود یعنی گروه پژو-سیتروئن جهت تشکیل چهارمین خودروساز بزرگ دنیا است.

به گفته مدیران فیات-کرایسلر مقدمات توسعه و نوسازی این کارخانه از اواخر سال میلادی جاری آغاز شده است.

کارخانه این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی در منطقه صنعتی جنوب لهستان واقع است که در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ نفر شاغل دارد. فیات کرایسلر تایید کرده است که مدل های جدید هیبریدی و الکتریکی جیپ، فیات و آلفارومئو در تیچی ساخته می‌شود. هدف این سرمایه گذاری، آغاز تولید انبوه اولین مدل از سه خودرو سواری جدید این گروه از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ است.
براساس یک برنامه که برای سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ تدوین شده است، فیات-کرایسلر متعهد به سرمایه گذاری ۹ میلیارد یورویی جهت توسعه محصولات الکتریکی بوده که این خودروساز در مجموع ۴۵ میلیارد یورو سرمایه گذاری توسعه ای خواهد داشت.

کد خبر: ۶۴٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha