۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی آزادسازی شد
مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی آزادسازی شد

تبریز- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش این نهاد برای صیانت از اراضی کشاورزی به عنوان بستر تامین نیازهای غذایی مردم گفت: امسال ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تصرف و آزاد شده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، داداش نصیری افزود: در سال جاری یک هزار مورد اجرای حکم رفع تصرف از اراضای کشاورزی آذربایجان شرقی، اعم از تبصره دو ماده ۱۰ و ماده سه حفظ تغییر کاربری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اغلب تغییر کاربری های اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی در شهرستان های اطراف تبریز انجام شده است، اظهار کرد: بیشترین تغییر کاربری ها در تبریز، هشترود، شبستر، هریس و بستان آباد انجام شده است.

وی با اشاره به تخریب گسترده واحدهای مسکونی ساخته شده منطقه سعیدآباد شهرستان بستان آباد در روزهای اخیر گفت: تنها در یک روز ۱۳۰ مورد قلع و قمع در این منطقه داشتیم که حدود ۸۰ مورد  آنمربوط به تبصره دو ماده ۱۰ و ۵۰ مورد ماده سه قانون حفظ کاربری است.

نصیری ادامه داد: متاسفانه بهترین اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان بستان آباد بدون اخذ مجوز از کمسیون تبصره یک ماده یک تغییر کاربری شده که با قلع و قمع صورت گرفته ۳۰ هکتار ازاین اراضی آزاد سازی شد.

کد خبر: ۶۴٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha