۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
رشد ۲ برابری فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اردبیل؛ فناوران در مسیر توسعه اعتماد عمومی را جلب کردند
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

رشد ۲ برابری فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اردبیل؛ فناوران در مسیر توسعه اعتماد عمومی را جلب کردند

اردبیل- ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل به رشد دو برابری فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در استان طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سایه فعالیت این شرکت‌ها فرصت و زمینه اشتغال برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مختلف فراهم شده است.

ابراهیم‌پور در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی را پارک در دو سال اخیر در حوزه‌های مختلف به ویژه همراهی با فناوران و توسعه زیرساخت‌ها در مسیر حمایت از شرکت‌های مستقر در پارک انجام داده به طوریکه در حال حاضر بیش از ۱۳۵ تیم فناور در پارک علم و فناوری استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

وی فعالیت‌های این تیم‌ها را در راستای توسعه استان در بخش‌های اقتصادی، عمرانی و تولید محصولات متنوع با نوآوری‌های جدید اعلام کرد و گفت:‌ این اقدام پارک می‌تواند در کنار افزایش اعتماد عمومی، به توانمندی بیش از پیش جوانان و استفاده از ایده‌های آنها کمک کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به رشد دو برابری فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در استان طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: ما نه تنها تعداد شرکت‌ها را تا ۳۵ مورد افزایش دادیم بلکه در سایه فعالیت این شرکت‌ها فرصت و زمینه اشتغال برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مختلف نیز فراهم شده است.

ابراهیم‌پور تصریح کرد: بیشترین حمایت را در دو سال گذشته استاندار اردبیل از مجموعه نوپای پارک علم و فناوری داشته و همچنان با پشتیبانی مسئولان استانی سعی و تلاشمان بر این است تا در حوزه فناوری‌های جدید بالندگی خودمان را افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ سال ۹۹ سالی خاص برای پارک علم و فناوری بود که در کنار مأموریت و مسئولیت خطیر فناورانه و نوآورانه، تلاش کردیم تا در حوزه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا یاریگر مسئولان استانی باشیم که در این زمینه از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ محصول متنوع تولید و روانه بازار مصرف شده است.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: استان اردبیل از استان‌های پیشتاز در تولید ماسک و حتی دستگاه‌های تولیدکننده ماسک ان۹۵ و همچنین انواع مواد ضدعفونی‌کننده و ژل‌های بهداشتی بوده به طوریکه همچنان این فعالیت‌ها در پارک علم و فناوری ادامه دارد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل در ادامه بیان کرد:‌ نه تنها تولید این محصولات نیاز استان را تأمین کرده بلکه به سایر استان‌ها و حتی کشورهای دیگر محصولات پارک صادر شده که امیدواریم در ادامه این فعالیت‌ها اقدامات مثبتی را هم شاهد باشیم.

وی رویکرد پارک علم و فناوری را در سه ماه پایانی سال ۹۹ تقویت واحدهای فناورانه و دانش‌بنیان اعلام کرد و ادامه داد: معاونت علمی رئیس جمهور و همچنین دانشگاه‌های استان در توسعه پارک مساعدت‌های لازم را داشته و امیدواریم با پشتیبانی همه جانبه مسیر پیش‌رونده‌ای که در این بخش آغاز شده با قوت و قدرت و کسب اعتماد عمومی بیشتر ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۶۴٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha