۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
راه اندازی چهارمین پالایشگاه فجیره امارات در سال آینده| بهبود اوضاع نفتی خاورمیانه در ۲۰۲۱
بازار گزارش داد؛

راه اندازی چهارمین پالایشگاه فجیره امارات در سال آینده| بهبود اوضاع نفتی خاورمیانه در ۲۰۲۱

در حالی که سومین پالایشگاه بندر فجیره امارات، با نیروگاهی به ظرفیت ۱۵ هزار بشکه در روز در آوریل سال ۲۰۲۰ آغاز به کار کرد، چهارمین پالایشگاه آن به زودی در سال آینده راه انداز خواهد شد.

بازار؛ گروه بین الملل: چهارمین پالایشگاه فجیره امارات باید در سال ۲۰۲۱ به صورت آنلاین راه اندازی و آغاز به کار کند، زیرا شرکت پتروشیمی بروج انتظار دارد که پالایشگاهی با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز نفت کوره کم گوگرد، راه اندازی شود.

سومین پالایشگاه بندر فجیره با نیروگاهی به ظرفیت ۱۵ هزار بشکه در روز که متعلق به شرکت Ecomar Energy Solutions بود، در آوریل سال ۲۰۲۰ آغاز به کار کرد. ظرفیت این پالایشگاه، از آن زمان به ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت در حالی که قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ به ۶۰ هزار بشکه در روز برسد.

 مدیر تجارت شرکت Ecomar در مصاحبه ای با  اس اند پی گلوبال پلاتس گفت: ما آینده را بسیار خوب می بینیم و می توانیم از شرکتهای بزرگ نفتی زیرک تر باشیم. امارات متحده عربی مدیریت خارق العاده ای را در مهار بیماری کوید_۱۹ را از خود نشان داده است. بندر فجیره با راه اندازی چهارمین پالایشگاه خود اقدامات بسیار خوبی انجام داده و زیرساخت هایی وجود دارد که هیچ تأخیری در ورود یا پرواز کشتی ها وجود ندارد. 

به گفته ایمان ناصری، مدیر عامل خاورمیانه شرکت بین المللی مشاور انرژی FGE، منطقه خاورمیانه در بیشتر تایم سال ۲۰۲۱ در حالت بهبود قرار خواهد گرفت و چشم انداز فجیره در جهت افزایش تدریجی تجارت نفت خام میدان موربان که با راه اندازی  اینترکانتیننتال اکسچنج  فیوچرز ابوظبی از فجیره تحویل داده شد، تا حدودی روشن شد.

وی با بیان اینکه تجارت متوسط ​​فرآورده های نفتی در خاورمیانه در سال ۲۰۲۱ حدود ۷ میلیون بشکه در روز است، گفت: با توجه به اینکه توان خروجی بندر فجیره از شرایط پیشین آن بهبود یافته است، ممکن است در سال ۲۰۲۱ تجارت بیشتری به لحاظ فعالیت این بندر انجام شود، اما همان میزان در مقایسه با حدود ۶.۵ میلیون بشکه در روز در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ و بسیار کمتر از اوج حدود ۷.۵ میلیون بشکه در روز در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، زیاد نیست. 

مدیر عامل خاورمیانه شرکت بین المللی مشاور انرژی FGE خاطر نشان کرد: با توجه به این مسئله که معاملات خاورمیانه به طور متوسط از اوج سال ۲۰۱۹ فراتر می رود و با راه اندازی پالایشگاه های بزرگ در عربستان سعودی، عراق ، امارات و عمان تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ به حدود ۸.۵ میلیون بشکه در روز می رسد، این موضوع تا سال ۲۰۲۲ به طول نخواهد انجامید..

وی افزود: این یک میلیون بشکه اضافی و تجارت مازاد محصولات می تواند به دلیل تقاضای افزایشی ذخایر و همچنین فعالیت های ذخیره سازی و تجارت به طور بالقوه تجارت فجیره را افزایش دهد.

در همین حال، ذخایر محصولات نفتی بندر فجیره امارات در هفته منتهی به ۱۴ دسامبر ۶.۷ درصد جهش کرده و به بالاترین سطح خود از پایان ماه آگوست رسیده که آخرین اطلاعات منطقه صنعت نفت فجیره را نشان می دهد.

مجموع ذخایر معادل ۲۴.۶۳۹ میلیون بشکه گزارش شده که نسبت به هفته گذشته ۱.۵۵۰ میلیون بشکه افزایش داشت. آخرین اطلاعات ارائه شده در تاریخ ۳۱ اوت ، زمانی که ۲۵.۱۲۴ میلیون بشکه در بندر ذخیره شده بود، بالاتر از اطلاعات ارائه شده به طور خاص بوده است. 

داده ها نشان می دهد که تقطیرهای سنگین از جمله سوخت برای تولید برق و بانکرها (نفت کوره ) با ۱۱درصد افزایش به ۱۱.۳۲۷ میلیون بشکه رسیده است. منابع بازار به پلاتس اعلام کرده اند که ارزشهای بانکر در فجیره با افزایش قیمت های آتی اینترکانتیننتال اکسچنج در ماه گذشته افزایش یافت.

کد خبر: ۶۴٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha