۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کمبود روغن خوراکی در شیراز رفع می‌شود/ نیاز روزانه ۲۲۰ تن روغن در فارس
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس:

کمبود روغن خوراکی در شیراز رفع می‌شود/ نیاز روزانه ۲۲۰ تن روغن در فارس

شیراز- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس از اعمال تدابیر جدید برای تامین روغن مورد نیاز خوراکی طی ۱۴ روز آینده در استان خبرداد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی غله استان فارس، منصور جباری گفت: کارخانه تولید روغن شیراز نتوانست به تعهدات خود در زمینه تامین روغن خوراکی مورد نیاز استان عمل کند.

وی اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده با شرکت بازرگانی دولتی، مقرر شد از ظرفیت تولید کارخانه‌های سایر استان‌های کشور برای تامین روغن خوراکی هم استانی‌ها استفاده شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس ادامه داد: بیش از پنج هزار تن روغن خام برای استحصال و مصرف در استان فارس فراهم شده که بخشی از آن در اختیار شرکت روغن شیراز برای استحصال و عرضه به بازار قرار گرفته و بیش از هزار و ۲۰۰ تن حواله نیز برای کارخانجات روغن سایر شهرها از جمله شهرستان بِهشهر صادر شده است.

جباری با تاکید بر این که مسئولان کارخانه شیراز اعلام کرده بودند که روزانه امکان تصفیه ۴۰۰ تن روغن را دارند، تصریح کرد:  آنچه در عمل رخ داد تصفیه روزانه ۵۰ تن روغن بود که نمی‌توانست جوابگوی تقاضای بازار باشد، بنابراین تصمیم گرفتیم از دیگر ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه روغن‌های تولید شده در بسته‌های ۸۱۰ گرمی و با قیمت مصوب دولتی بدست مصرف کنندگان خواهد رسید، اظهارداشت: متاسفانه ما تقاضای بسیار زیادی برای روغن مواجه ایم و این در شرایطی است که حداقل باید دو و نیم برابر نیاز بازار، روغن تامین شود تا بتواند تنش‌ها و نوسان‌های موجود را برطرف کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس، از اختصاص هزار و ۵۰۰ تن سهمیه جدید روغن خام به کارخانه روغن شیراز خبر داد.

وی در پاسخ به اینکه روغن‌های تولید شده در استان‌های دیگر تا چه زمانی وارد بازار مصرف فارس خواهد شد، گفت: تلاش ما این است که در سریع‌ترین زمان ممکن این اتفاق بیافتد، اما با توجه به این که روغن خام باید از شهر مبدا بارگیری و برای شهرهای مقصد ارسال شود و محصول نهایی نیز بارگیری و به سوی شهر شیراز بیاید حداکثر در مدت ۱۰ تا ۱۴ روز آینده شاهد عرضه این محصولات در بازار خواهیم بود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر تولیدات کارخانه روغن شیراز از طریق فروشگاه‌های بزرگ نیز نزدیک به ۴۰ تن روغن در سطح شهر توزیع می‌شود، اما به علت زیادی تقاضا پاسخگوی نیازها نیست.

جباری علت اصلی مشکل کمبود روغن خوراکی را در وارداتی بودن روغن خام عنوان کرد و ادامه داد : حدود ۹۰ درصد روغن خام مورد نیاز کشور وارداتی است میزان روغن خوراکی مورد نیاز استان به صورت روزانه رقمی بیش از ۲۲۰ تن است که مدتی است به علت مشکلات ناشی از واردات روغن خام و همچنین منفعت طلبی دلالان، تامین این میزان روغن امکانپذیر نیست و عموم مردم برای تامین روغن مورد نیازشان با چالش‌های جدی مواجه شده اند.

کد خبر: ۶۴٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha