۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
۴ رمز ارز  محبوب به جز بیت کوین در سال ۲۰۲۱  را بشناسید
سکه هایی که می درخشند؛

۴ رمز ارز محبوب به جز بیت کوین در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

با وجود افزایش چشمگیر ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۰، اما به نظر می رسد چهار رمز ارز دیگر به جز بیت کوین در سال ۲۰۲۱ می توانند توجهات را به خود جلب کنند.

بازار؛ گروه بورس: سایت «پرو اکتیو» در گزارشی به بررسی چهار رمزارز به غیر از بیت کوین پرداخته است که میتوانند در سال ۲۰۲۱ مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرند: در حالی که افزایش چشمگیر ارزش بیت کوین دربازار رمزنگاریها در سال ۲۰۲۰ غالب بوده است، با این حال سال آینده می توانیم شاهد پیشرفت های بیشتری از ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده صنعت باشیم.

در حالی که بزرگترین رویداد در فضای رمزنگاری و بلاکچین در سال ۲۰۲۰ بدون شک افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین بوده است، که از اوایل ژانویه رشد  ۲۲۰ درصد ارزش خود را تجربه کرده است.

با این حال، سرمایه گذاران ممکن است بخواهند از گزینه ای  ارزهای دیجیتال و ارزهای ارزان قیمت دیگر که دارای پتانسیل ایجاد زمینه جدید در  این فضا هستند، برای سال آینده در نظر بگیرند. در اینجا به چهار نمونه از آنها اشاره می کنیم:

ریپل
ریپل سکه ای است  که  زنجیره بلوکی خود را به عنوان یک بستر پرداخت به بازار عرضه می کند که امکان مبادله ارز و حواله های سریعتر و غیرمتمرکز را در مقایسه با انتقال های عادی فراهم می کند.

در حالی که ریپل قابل استخراج نیست، اما به جای آنکه به رایانه هایی که معاملات را از طریق الگوریتم هایی مانند بیت کوین اختصاص می دهند، متکی باشد؛ توکن هایی  را توسط اپراتورهای انسانی صادر می کند، به طوری که توسط برخی از صنایع به عنوان گزینه مناسب برای سیستم پرداخت های انتقال  الکترونیکی و بانکی، به ویژه برای تراکنشهای در مقادیر بسیار کمی که به طور معمول توسط مبادلات سنتی اداره نمی شوند. به کار رود. از طرفی ریپل همچنین در ماه گذشته افزایش چشمگیری در ارزش خود  داشته است که از اواخر نوامبر حدود ۱۰۷ درصد افزایش یافته و هر کدام ۰.۶۰ دلار آمریکا بوده است.

لایت کوین
در حالی که لایت کوین پس از ظهور به عنوان اولین  آلت کوین در اوایل سال ۲۰۱۰، درخشش خود را از دست داده است، اما رمزارزی است که  به طور مداوم کاربران را به یک روش معامله سریعتر در مقایسه با زمانبرتر بودن بلاکچین بیت کوین، به سمت  پلتفرم خود جذب می کند.

لایت کوین همچنین یک نقطه ورود ارزان تر برای سرمایه گذاران رمزنگاری جدید از بیت کوین گران قیمت ارائه می دهد؛ زیرا با وجود افزایش ۱۶۷ درصدی در سال جاری، هنوز هم در حدود ۱۰۸ دلار آمریکا معامله می شود، یعنی کمتر از یک دهم قیمت فعلی بیت کوین.

اگرچه رمزنگاری ها موقعیت مسلط سابق را اشغال نمی کند، با این حال، سرمایه گذاران ممکن است بخواهند نگاه دوم را داشته باشند، حداقل به عنوان یک روش ارزان تر برای سوار شدن به پوشش های صعودی تجمع  بیت کوین در حالی که موسسات پول نقد را به صنعت می ریزند.

کازماس (Cosmos)
همزمان با گسترش محبوبیت فناوری بلاکچین، پروژه های بیشتری برای بهره مندی از سیستم که یکی از آنها Cosmos است شروع به کار کرده اند.

با این حال، برخلاف سایر آلت کوین های موجود در بازار، کازماس قصد دارد برخی از مسائل مربوط به مقیاس پذیری پلتفرمهای مختلف بلاکچین و توانایی آنها برای ارتباط با هم  را حل کند. به طور خلاصه، کازماس در تلاش است تا یک «اینترنت بلاکچین» ایجاد کند که امکان می دهد به شیوه ای مشابه با دستگاه های موجود در اینترنت اشیا ارتباط برقرار کنند.

در حالی که این رمزارز در حال حاضر در قیمت ارزان تر و در حدود ۵ دلار آمریکا است، در صورت موفقیت در هدف خود برای پیوند دادن بلاکچین ها با یکدیگر، احتمالاً  با باز کردن روش های جدیدی برای نحوه کار و تعامل این فناوری، ممکن است موجی از علاقه سرمایه گذاران را به خود جذب کند.

بیت کوین کش (Bitcoin Cash)
علی رغم اینکه این اسم با ارز رمزنگاری اصلی ارتباط نزدیک دارد، اما بیت کوین کش  با خود بیت کوین ارتباط ندارد، بلکه شاخه ای از نسخه اصلی است و در نتیجه مباحثات بین اعضای انجمن رمزنگاری در مورد چگونگی حل برخی از مسائل فوری تر در بلاکچین بیت کوین، یعنی افزایش حجم معاملات که سرعت قطع آنها را کاهش می دهد، به کار گرفته میشود.

بیت کوین کش، محصول یکی از این راه حل ها است که به عنوان «هارد فورک» شناخته می شود، جایی که از ساختار اصلی بلاکچین برای ساخت و توسعه  بلاکچین جدید برای ارز رمزنگاری جدید استفاده می شود. این بدان معناست که بیت کوین کش نمی تواند برای معاملات در بلاکچین اصلی بیت کوین و بالعکس استفاده شود.  بیت کوین کش همچنین گزینه ارزان تری را به بیت کوین ارائه می دهد، به طوریکه معاملات ارز دیجیتال  هر قطعه حدود ۳۲۴ دلار آمریکا است.

کد خبر: ۶۴٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha