۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
صادرات ۴۵۰ هزار تن انواع مواد معدنی و ساختمانی از بنادر غرب هرمزگان
مدیر اداره بنادر و دریا نوردی بندر لنگه اعلام کرد:

صادرات ۴۵۰ هزار تن انواع مواد معدنی و ساختمانی از بنادر غرب هرمزگان

بندرعباس- عسکری نسب، مدیر اداره بنادر و دریا نوردی بندر لنگه گفت: با ایجاد بسترهای جدید و صادرات ۴۵۰ هزارتن انواع مواد معدنی و ساختمانی طی ۹ ماهه گذشته، شاهد تحقق چشم اندازهای ترسیم شده در بنادر غرب استان هرمزگان هستیم.

قاسم عسکری نسب در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تدابیر متخذ در جهت رفع تمرکز زدایی و فعال نمودن بنادر کوچک  اظهار داشت : احداث ترمینال مواد معدنی به مساحت هفت هکتار و درپی آن کاهش زمان انتظار شناورها سبب شد تا بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ۹ ماه سال جاری با ارسال ۴۴۴ هزار و ۳۳ تن مواد معدنی و مصالح ساختمانی به بنادر کشورهای هدف، رشد قابل توجهی را در این حوزه تجربه و به اهداف ترسیم شده در این حوزه دست یابد.

وی عمده کالاهای صادراتی را سیمان، گچ، سنگ گچ، نمک، سنگ گابرو و مصالح ساختمانی عنوان کرد و گفت: این نوع کالاها عمدتا به صورت فله ویا  بسته بندی شده به کشورهای هدف صادر می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: راهبردهایی نظیر ارائه خدمات ۲۴ ساعته، بهره‌گیری از کارشناسان و نیروهای متخصص و کارآمد، استفاده‌ بهینه از امکانات دریایی وبندری همچنین احداث پنج رمپ بتنی و خاکی؛ زمینه حضور شرکت‌های بین‌المللی فعال در بخش صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی را دربنادر غرب استان تقویت کرده است.

به گزارش بازار، اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با نظارت بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری همچنین تحت پوشش قراردادن نیمی از جزایر کشور به عنوان قطب صادر مواد معدنی و مصالح ساختمانی معرفی و به عنوان کانونی مهم برای تبادلات تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان نقش آفرینی می کند.

کد خبر: ۶۴٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha