۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
وزارت نیرو مخالف صادرات برق توسط بخش خصوصی نیست
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی:

وزارت نیرو مخالف صادرات برق توسط بخش خصوصی نیست

طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی گفت: وزارت نیرو با صادرات برق توسط بخش خصوصی مخالفتی ندارد به شرط اینکه این بخش بتواند بازاریابی خارجی و تامین سرمایه لازم برای ساخت نیروگاه را انجام دهد و پول گاز مصرفی نیروگاه را به قیمت واقعی پرداخت کند.

به گزارش بازار، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی با ابراز نگرانی از مشکلات صنعت برق گفت: در حال برنامه ریزی برای پرداخت مطالبات بخش خصوصی هستیم و تلاش می کنیم مطالبات سررسید شده آن ها را پرداخت کنیم.

طرزطلب افزود: حدود ۵۷۰ واحد نیروگاه ها حرارتی داریم که حدود ۶۸ درصد این تاسیسات در اختیار بخش خصوصی و بقیه در اختیار دولت است و ۲۰ درصد از سهم دولت هم در لیست واگذاری است.

طرز طلب ادامه داد: در ۱۵ سال گذشته حدود ۶ و نیم میلیارد یورو به جز مبالغ ریالی در صنعت برق سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه اقساط سررسید شده بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی تا پایان سال ۹۹، حدود ۳۰۷ میلیون یورو است، گفت: اقساط ۵ نیروگاه که قرارداد خرید تضمینی با وزارت نیرو دارند سررسید شده است و آن ها نتوانستند اقساط را بپردازند و برنامه ریزی کردیم مطالبات این نیروگاه ها را پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی اضافه کرد: ‌به علت کمبود منابع نتوانستیم مطالبات آن ها را پرداخت کنیم و با افزایش قیمت ارز دچار مشکل قراردادی و در حال بررسی چگونگی حل تفاوت قیمت هستیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی گفت: وزارت نیرو با صادرات برق توسط بخش خصوصی مخالفتی ندارد به شرط اینکه این بخش بتواند بازاریابی خارجی و تامین سرمایه لازم برای ساخت نیروگاه را انجام دهد و پول گاز مصرفی نیروگاه را به قیمت واقعی پرداخت کند.

طرزطلب افزود: همه مطالبات نیروگاه های خصوصی برق بابت قراردادهای خرید تضمینی از وزارت نیرو به نرخ روز، بیشتر از ۱۲۰ میلیون یورو نیست یعنی حدود ۵ هزار میلیارد تومان است و متعهد هستیم بر حسب قراردادی که بستیم مبالغ را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر با توجه به خطوط انتقال برق کشور ما و همسایگان، امکان صادرات بیش از هزار و ۸۰۰ مگاوات برق وجود ندارد اما بالقوه این ظرفیت وجود دارد.

طرزطلب افزود: در رقابت بین بخش های دولتی و خصوصی تولید برق، تبعیضی وجود ندارد و اگر هم تبعیض باشد به نفع بخش خصوصی است.

کد خبر: ۶۴٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha