۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
 ۶۲۰ هکتار از عرصه های طبیعی مازندران جنگل کاری می شود
مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر:

۶۲۰ هکتار از عرصه های طبیعی مازندران جنگل کاری می شود

نوشهر - مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر گفت: هفت میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای نهالکاری و جنگل کاری در سطح ۶۲۰ هکتار از عرصه های طبیعی استان تخصیص داده شد.

عبدالرضا سنگاری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نقش مهم جنگل کاری و احداث سدهای سرشاخه گیر برای مقابله با سیلاب اظهار داشت: سال های سال در شهرستان نوشهر درگیر سیل بودیم که با احداث سد سرشاخه گیر در رودخانه نوشهر، این شهرستان برابر سیل بیمه شده است.

وی افزود: در زمان وقوع سیل درختان و آورده های سیلاب پشت سدهای سرشاخه گیر جمع می شود و از بروز خسارت به پایین دست جلوگیری خواهد شد.

سنگاری گفت: در حوزه غرب مازندران، سد سرشاخه گیر بر روی رودخانه تیرروم رود تنکابن نیز در دست ساخت است و این پروژه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران گفت: این طرح به صورت پایلوت کشوری در کلاردشت اجرا شد و اکنون سیاست سازمان براین است که برای تمامی اراضی طبیعی اعم از جنگل، مرتع و ساحل سند کاداستر تهیه کند زیرا در پیشگیری از تصرف و تجاوز به عرصه ها نقش مهمی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – نوشهر درباره غرس نهال و جنگل کاری در حوزه های تحت پوشش گفت: در راستای طرح نهضت سبز امسال ۹۰ هزار اصله گونه های جنگلی در سطح ۹۰ هکتار غرب شد و از محل اعتبارات هفت میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی نیز جنگل کاری در سطح ۶۲۰ هکتار از عرصه ها انجام می شود.

وی درباره توزیع نهال در هفته منابع طبیعی گفت: سه میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان های منطقه وجود دارد که یک میلیون و ۶۰۰ هزار اصله آماده واگذاری است و در هفته منابع طبیعی ۵۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان بین مردم توزیع می شود.

کد خبر: ۶٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha