۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
ضرورت تامین واکسن کرونا از یک سبد متنوع
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران مطرح کرد

ضرورت تامین واکسن کرونا از یک سبد متنوع

زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران گفت: برای تامین واکسن نیازمند یک سبد متنوع هستیم تا اثر بخشی واکسن بیشتر شود.

به گزارش بازار، علیرضا زالی با اشاره به فعالیت ۱۵۶ شرکت پژوهشی در حوزه تولید واکسن کرونا در دنیا افزود: در این میان هم اکنون ۱۲ شرکت از مراکز تحقیقاتی دیگر در تولید واکسن بیماری کرونا جلوتر هستند.

وی با اشاره به شیوه‌های تولید واکسن کرونا در دنیا افزود: ساخت واکسن چینی بر اساس ساختار ژنوم ویروس انجام شده و ساخت واکسن‌هایی مانند فایزر و مودرنا بر اساس تکنیک RNA است.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران گفت: واردات کافی واکسن کرونا مطالبه عموم مردم است و دولت باید با چابکی بیشتر در این باره اقدام کند.

وی اضافه کرد: درباره تولید واکسن داخلی ۳ تا ۵ پلتفورم برای ورود به مطالعه انسانی آماده شده و در حال حاضر مطالعات حیوانی واکسن تولید داخل، اثر بخش و مثبت ارزیابی شده است.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران تصریح کرد: برای ایجاد مصونیت عمومی در برابر کرونا باید ۷۰ درصد از جامعه واکسن بزنند، اما در هیچ جای دنیا این میزان واکسیناسیون با این شتاب انجام نمی‌شود. نه تنها ایران بلکه سایر کشورها نیز بین ۱۸ تا ۲۴ ماه با این حدنصاب واکسیناسیون فاصله دارند.

زالی در شرح اولویت‌های واکسیناسیون افراد نیز گفت: گروه‌های پرخطر، افراد مسن دارای بیماری زمینه ای، خانم‌های باردار، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، درمانی و سالمندان در الویت تزریق این واکسن هستند.

وی همچنین درباره نتایج نشست بررسی ابعاد اجتماعی بیماری کرونا در ستاد کرونای تهران هم افزود: در این جلسه مقرر شد کارگروه منسجمی زیر نظر ستاد کرونای تهران درباره بررسی و سازماندهی مسائل روان شناختی شکل بگیرد و برای پاسخ به نیاز مردم مشاوره‌های روان شناسی تحت پوشش و حمایت بیمه قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۶۳٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha