۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
 گردشگری کشاورزی در نقاط مختلف کشور دنبال می‌شود
مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی:

گردشگری کشاورزی در نقاط مختلف کشور دنبال می‌شود

سمنان- مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مدل‌های مختلف توسعه در کشاورزی کشور دنبال می‌شود، گفت: یکی از این مدل‌ها که به دنبال آن هستیم گردشگری کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا قدسی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش شترمرغ در سرخه با بیان اینکه وزارت جهاد به دنبال توسعه کیفی کشاورزی است، بیان کرد: در این راستا به دنبال تهیه بسته‌های مختلف توسعه در بخش‌های متفاوت کشاورزی هستیم که یکی از آن‌ها گردشگری کشاورزی است.

وی با بیان اینکه گردشگری کشاورزی می‌تواند طرفداران زیادی را داشته باشد زیرا متنوع بوده و با اقلیم‌های مختلف ایران جذابیت‌هایی دارد، تاکید کرد: توسعه کیفی درآمدزایی کشاورزی دنبال می‌شود.

مشاور وزیر جهاد ادامه داد: باوجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها، ارزآوری خوبی با صادرات محصولات کشاورزی برای کشور در یک سال گذشته به وقوع پیوست که خوشبختانه نشان می‌دهد توان توسعه کیفی وجود دارد.

قدسی با بیان اینکه به دنبال توسعه از لحاظ کیفی در سطح کشور هستیم، گفت: با پیگیری‌های مستمر واحدهای تولیدی خوبی در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری رسیده که نشان از توانمندی‌های حوزه کشاورزی می‌دهد.

وی همچنین گفت: باید با دانش افزایی برای ایجاد ارزش‌افزوده در تولید محصولات کشاورزی اقدام کرد که در این زمینه باید برنامه ریزی مناسبی در پیش گرفت.

سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این مراسم از هدفگذاری برای بازار هدف صادراتی واحدهای پرورش شترمرغ استان در آینده نزدیک با حمایت از تولید خبر داد.

وی با بیان اینکه حمایت از فعالان اقتصادی برای تولید محصولات کشاورزی دام و طیور صورت گرفته است، تاکید داشت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی به خصوص در صفائیه سرخه، نداشتن جاده دسترسی است که با قرارگاه سازندگی سپاه و بسیج درباره رفع این مشکل رایزنی هایی صورت گرفته است.

به گزارش بازار، در سفر قدسی به استان سمنان از یک واحد پرورش شتر مرغ بازدید شد، این واحد به عقیده مسئولان استان تا یک ماه دیگر در سرخه به بهره برداری رسیده و برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

پرورش شترمرغ (مولد و پرواری) در منطقه صفائیه شهرستان سرخه واقع شده و به طور غیر مستقیم نیز برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۶۳٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha