۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
بیش از یک میلیون تن کالا از پایانه های مرزی سیستان وبلوچستان صادر شد
در گفتگو با بازار عنوان شد:

بیش از یک میلیون تن کالا از پایانه های مرزی سیستان وبلوچستان صادر شد

زاهدان - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از صادرات یک میلیون و ۲۹ هزار و ۵۴۸ تن کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۲۹ هزار و ۵۴۸ تن کالا توسط۴۳ هزار و دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی «میرجاوه» و «میلک» استان سیستان و بلوچستان صادر شده است.

وی افزود: مجاورت سیستان و بلوچستان با منطقه ژئوپولیتیک خلیج فارس و آب‌های بین المللی، همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، همجواری با حوزه شبه قاره هند و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی از جمله پایانه‌های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای این استان شده است به طوری که با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد رونق مرزها هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: مواد غذایی، سیمان، مواد سوختی، گازمایع، قیر و حلال شیمیایی عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را تشکیل می‌دهند.

وی مجموع ترانزیت و واردات از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را به ترتیب ۴۴۴ هزار ۹۰۸ تن و ۴۹ هزار و ۴۰ تن کالا عنوان کرد و ادامه داد: ترانزیت و تجارت کالا به کشورهای همسایه را از جمله مهمترین مزایای نسبی سیستان و بلوچستان است.

کد خبر: ۶۳٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha