۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
۲ هزار پروژه گردشگری در کشور در حال اجراست/ صادرات سالیانه ۲ میلیارد دلار صنایع دستی
وزیر میراث فرهنگی:

۲ هزار پروژه گردشگری در کشور در حال اجراست/ صادرات سالیانه ۲ میلیارد دلار صنایع دستی

قزوین- وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اجرای بیش از دو هزار پروژه گردشگری در کشور اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود صادرات صنایع دستی ایران به بیش از دو میلیارد دلار در سال برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر مونسان ظهر امروز در حاشیه سفر دو روزه خود به استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار داشت: یکی از مهم ترین هدف گذاری ها در حوزه میراث فرهنگی رسیدن به صادرات موثر در این بخش است که در فاز نخست در تلاشیم تا آمار صادرات صنایع دستی ایران از ۶۰۰ میلیون دلار به بیش از یک میلیارد دلار  در سال برسد.

وی گفت: در ادامه این طرح پیش بینی می شود بتوانیم صادرات صنایع دستی ایران را به ۲ میلیارد دلار در سال برسانیم که تحقق این امر می تواند اقتصاد حوزه گردشگری و صنایع دستی را ارتقاء بخشد.

وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه ریزی هایی که توانست در سال ۲۰۱۹ اسم ایران را به عنوان دومین کشور برتر دارای بالاترین رشد گردشگری در دنیا مطرح کند، مسئله افزایش گردشگران بود که با اجرای طرح های موفق گردشگری  در یک بازه زمانی کوتاه تعداد گردشگران خارجی وارد شده به ایران از ۴ و نیم میلیون نفر به ۸ میلیون نفر رسید.

مونسان گفت: اگرچه شیوع بیماری کرونا بخشی از سیر صعودی ایجاد شده را دچار مشکل کرد اما پیش بینی می شود با توجه به فراهم شدن زیرساخت های مورد نیاز در این حوزه بتوانیم در دوران پساکرونا نیز این روند رو به رشد را ادامه دهیم، که امروز باید روند ایجاد شده را حفظ و برای توسعه آن تلاش کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۳۲۰ طرح و پروژه میراث فرهنگی در سراسر کشور آماده بهره برداری است که به زودی توسط ریاست جمهور به بهره برداری می رسد که گامی ارزشمند در مسیر توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی کشور محسوب می شود.

وزیر میراث فرهنگی عنوان کرد: در حال حاضر ۲ هزار پروژه گردشگری در کشور در حال اجراست که تکمیل این پروژه ها ارزشی معادل ۱۳۷ هزار میلیارد تومان ایجاد می کند.

مونسان خاطرنشان کرد: در دولت کنونی در کشور بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طر حهای گردشگری و میراثی هزینه شده است که میتواند علت رشد قابل توجه ایران در شاخص های مرتبط با این حوزه باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز از چندین پروژه میراثی و گردشگری در قزوین بازدید کرد.

همچنین وی در ادامه سفر خود به استان قزوین در جمع فعالان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی حضور خواهد داشت و یک طرح گردشگری با حضور مونسان به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۶۳٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha