۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
تشکیل یک شورا جهت نظارت بر آرای هیئت تشخیص در یزد
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد خبر داد

تشکیل یک شورا جهت نظارت بر آرای هیئت تشخیص در یزد

یزد- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ضمن بیان اینکه این اداره به استقلال هیئت ها در صدور آرا علم دارد، گفت: درصدد تشکیل شورایی برای نظارت و بررسی آرای هیئت تشخیص و حل اختلاف بین کارگر و کارفرما جهت وحدت رویه در صدور آرا هستیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عماد تشکری در جمع اعضای هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، گفت: خروجی اداره تعاون، کا ر و رفاه اجتماعی در حوزه روابط کار و مسائل کارگری با عملکرد شورای های حل اختلاف و هیئت‌های تشخیص نمود می‌یابد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قوانین باید برای کارگر و کارفرما اجرا شود، گفت: در این مجموعه‌ها همه اعم از نماینده کارفرما و نماینده کارگر، یک شخصیت داریم و وقتی حق با کارگر است، ضرورتی ندارد که نماینده کارفرما حتمأ رأی را به نفع کارگر بدهد و بالعکس؛ بلکه باید مطابق قوانین و حق نظر داد.

وی تأکید کرد: در صدد تشکیل شورایی هستیم تا بر آرا نظارت داشته باشد و آنها را بررسی کند و با علم به اینکه هیئت ها در صدور آرا مستقل هستند، آرا را با حضور کارشناسان بررسی و ارزیابی کنیم.

تشکری تصریح کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم ادعا کنیم که شوراهای حل اختلاف و هیئت‌های تشخیص در مقایسه با دادگاه و سایر نهادهای شبه قضایی سالم‌ترین و موثق‌ترین مراجع قضایی به لحاظ اجرای قانون هستند و بی طرفانه ترین آرا را صادر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در صدور آرا باید یک وحدت رویه را حاکم کرد، گفت: همچنین تلاش می‌شود تا ساماندهی بخش صدور آرا انجام شود تا در موارد مشابه وحدت رویه‌ای در هیئت‌های تشخیص با مراجعه به بایگانی آرای صادره به وجود آید و اگر سندی در یک پرونده ملاک صدور رأی قرار گیرد، در پرونده‌های دیگر نیز همین مسئله رعایت شود.

کاهش زمان رسیدگی به درخواست های مراجعان
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌ها گفت: اگر پرونده‌ای زمان می‌برد، باید دلیل قانع کننده‌ای برای عدم صدور رأی داشت و جامعه باید مطمئن باشد که هیچ ضرورتی برای رسیدگی در شورای‌های حل اختلاف و تشخیص برای سفارش کردن نیست.

تشکری تأکید کرد: تلاش مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که روابط کار سالم تری وجود داشته باشد تا نیروی کار احساس کند آینده و سابقه اش حفظ می شود و سرمایه گذار نیز با خیال راحت و مطمئن در استان سرمایه گذاری کند.

وی اظهار کرد: اداره کل تعان، کار و رفاه اجتماعی حامی و طرفدار فرد کارآفرینی است که به دنبال سود و بهره بردن از سرمایه اش باشد و در کنار آن منافع کارگر را نیز پرداخت کند.

کد خبر: ۶۳٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha