۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
قیمت فولاد کاهش می‌یابد
نائب رئیس مجلس:

قیمت فولاد کاهش می‌یابد

اردبیل- نیکزاد، نائب رئیس مجلس گفت: در راستای کاهش قیمت فولاد پیگیری‌ها و رایزنی‌های بسیاری انجام شد تا بتوانیم قیمت فولاد را به کم‌تر از ۱۰ هزار تومان برسانیم.

علی نیکزادثمرین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای کاهش قیمت فولاد پیگیری‌ها و رایزنی‌های بسیاری انجام یافت تا بتوانیم قیمت فولاد را به کم‌تر از ۱۰ هزار تومان برسانیم و در این زمینه بررسی وضعیت‌های موجود با در نظرگیری مصرف انرژی، پرداخت دستمزد کارگران و تسهیلات دریافتی این مسئله را عیان می‌کند که قیمت هر کیلوگرم فولاد نباید از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان بیشتر باشد.

وی با اشاره به این که بررسی لایحه بودجه در مرحله نخست در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بررسی می‌شود، گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه موضوعی است که باید وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد در حالی که این موضوع بر خلاف سیاست‌های کلی نتیجه عکس داده است.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: از ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بودجه کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده که با ساماندهی و اصلاح بودجه در تناقض بوده و نیاز است طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات لازم در راستای توسعه زیرساخت‌ها مبنای کار باشد.

عدم اصلاح بودجه برابر با تورم چشمگیر برای سال آینده
نیکزاد تصریح کرد: در صورت عدم اصلاح بودجه تورم چشمگیر برای سال آینده دور از انتظار نخواهد بود که در این زمینه انتظار می‌رود دولت برای جلوگیری از کسری بودجه برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ساماندهی و اصلاح بودجه در نظر بگیرد.

وی اظهار کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی یکی از روش‌هایی است که در جبران بسیاری از کسری‌ها می‌تواند ایفای نقش کند و در این زمینه جلوگیری از فرارهای مالیاتی با حمایت از اقشار ضعیف جامعه یک اولویت اساسی است که نیاز است در این زمینه اقدامات مناسبی انجام یابد.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: اگر بتوانیم اصلاحات دقیق و فنی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ را محقق کنیم  بدون شک توسعه زیرساخت‌ها و برقراری عدالت اجتماعی محقق خواهد شد که به همین منظور نیاز است با بررسی مشکلات موجود بتوانیم به تمامی اهداف توسعه‌ای خود دست یابیم.

نیکزاد تصریح کرد: افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت قیر موضوعی است که قابل قبول نیست و این افزایش نباید به خاطر انحصار برخی افراد تحت تأثیر قرار گیرد و با توجه به این که تولید قیر ارزبری ندارد به همین دلیل با در نظر گرفتن اعتبارات باید نسبت به تأمین قیر رایگان نیز تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

کد خبر: ۶۳٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha