۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
اشتغال ۴۰ نفر با افتتاح پروژه های کشاورزی در فامنین
مدیر جهادکشاورزی فامنین خبر داد:

اشتغال ۴۰ نفر با افتتاح پروژه های کشاورزی در فامنین

همدان - کاویانی دلشاد، مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از بهره برداری ۱۱ پروژه کشاورزی همزمان با ایام دهه فجر امسال در فامنین خبر داد و گفت: این پروژه ها اشتغالزایی ۴۰ نفر را به همراه دارد.

جعفر کاویانی دلشاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه طرح های مختلف کشاورزی از محل توسعه روستایی به بانک های مربوطه معرفی شده اند، گفت: امسال تعداد ۱۱ پروژه با اشتغالزایی ۴۰ نفر و با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید.

کاویانی دلشاد با بیان اینکه تامین خوراک دام در شهرستان فامنین با مشکلاتی روبرو است، گفت: این مشکل با افتتاح واحد مربوطه در ایام دهه فجر سال جاری رفع خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه عمده فعالیت های کشاورزی در شهرستان فامنین در قالب طرح های کشاورزی و دامداری است، افزود: ۶۱ واحد صنعتی دام و طیور و پرورش گاو شیری، شترمرغ، زالو، بلدرچین و بوقلمون در فامنین فعال است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین همچنین به اجرای طرح «کشاورز کارت» در فامنین اشاره کرد و افزود: به منظور تامین به موقع منابع مالی لازم برای خرید کود و سم مورد نیاز تولید محصولات راهبردی بخش کشاورزی «کشاورز کارت» در اختیار متقاضیان این بخش قرار می‌گیرد.

کاویانی دلشاد افزود: در حال حاضر ۱۱ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان اعتبار برای این طرح در  نظر گرفته شده است. 

وی در خصوص وضعیت جذب تسهیلات مکانیزاسیون در این شهرستان نیز عنوان کرد: سال گذشته در این زمینه هفت میلیارد تومان و در سال جاری  تاکنون ۱۱ میلیارد تومان جذب شده است.

کاویانی دلشاد ادامه داد:  ضریب مکانیزاسیون در شهرستان فامنین به ۱.۸۳ رسیده و به سطح استاندارد نزدیک می شود و با این روند ، می توان گفت در این شهرستان کشاورزی مدرنی را در پیش بگیریم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با تاکید بر لزوم شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی در این شهرستان عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات کشاورزی شماره گذاری نشده در حالی که در برای دریافت سوخت های یارانه ای نیاز به شماره گذاری آن ها وجود دارد.

کد خبر: ۶۳٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha