۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
حوادث تلخ و شیرین ۱۴۰۲ در استان سمنان| افتتاح پروژه ها و رویدادهای اقتصادی
بازار گزارش می‌دهد؛

حوادث تلخ و شیرین ۱۴۰۲ در استان سمنان| افتتاح پروژه ها و رویدادهای اقتصادی

سمنان- در گزارشی به مهمترین حوادث نیمه اول سال ۱۴۰۲ در استان سمنان پرداختیم حالا نگاهی به مهمترین رویدادهای اقتصادی نیمه دوم سال در این استان پهناور خواهیم داشت.

بازار، گروه استان ها: در پایان سال معمولاً رسم است که رسانه ها به سراغ مهمترین رویدادهای سالی که گذشت می روند این باکس های تولید محتوا همچنین مورد استقبال خوب مخاطبان هم قرار می گیرد چرا که بازخوانی رویداد ها و خاطرات یک بخش پر طرفدار در بین دنبال کنندگان اخبار و تولیدات رسانه ای است.

در دو گزارش تلاش کردیم که به مهمترین رویداد های اقتصادی استان سمنان در سال ۱۴۰۲ بپردازیم اما به واسطه طولانی شدن موضوع، ناچار گزارش را در دو بخش تقدیم نگاه شما همراهان خوب خبرگزاری بازار استان سمنان کردیم. بخش اول این گزارش رویدادهای استان سمنان در نیمه اول سال بود و حالا بخش دوم گزارش یعنی مهمترین رویدادهای اقتصادی نیمه دوم سال را مطالعه خواهید کرد. امیدواریم که شما همراهان در سال ۱۴۰۳ نیز با خبرگزاری بازار استان سمنان همراه باشید چرا که شما تنها و مهمترین دارایی این رسانه هستید.

رویدادهای مهم مهرماه

پروژه بهسازی راه روستایی میغان در شهرستان شاهرود همزمان با مهرماه به بهره برداری رسید پروژه ای که سال ها رها شده بود و مورد مطالبه جدی مردم قرار داشت. کلنگ زنی مجموعه شهرک مسکونی شهید سلیمانی شاهرود در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع دیگر رویداد مهم مهرماه بود. در مهرماه بود که ۱۰۸ فقره زمین برای سرمایه گذاران در مجموعه منطقه آزاد اقتصادی گرمسار آماده و اعطا شد.

در مهرماه امسال بود که معاون برنامه‌ریزی آب منطقه ای سمنان گفت: برای سال جاری اعتبارات مصوب مجموعه شرکت یک هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال اعلام شده است؛ همچنین نشست مهم بررسی مشکلات سیمان بیارجمند با ۳۸ هزار سهام دار از جمله مهمترین اخبار مهرماه در استان سمنان است. این کارخانه ۱۸ سال نیمه کاره رها شده و نماینده شاهرود و میامی در مجلس خبر از ورود شستا برای خرید سهام این کارخانه داده است.

مهرماه رویداد فولادی شو، ویژه استارتاپ سرمایه گذاری فولاد کشور در دانشگاه صنعتی سمنان برگزار شد

علی اصغر خانی همچنین اعلام کرد: این کارخانه از سیمان سیاه به سیمان سفید تغییر کاربری می دهد چرا که با وجود سیمان شاهرود، سبزوار، بجنورد و ... این کارخانه نمی تواند سیمان سیاه تولید کند و در نتیجه از اول مزیت سنجی درستی درباره آن صورت نگرفته بود.

در این ماه بود که قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور اعلام کرد از این پس خودروهایی که پوشش بیمه ثالث ندارند، در جایگاه های سوخت سراسر کشور، نمی توانند سوخت گیری کنند. ز اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی نیز از دیگر اخبار اقتصادی مهرماه در استان سمنان محسوب می شود. دهمین جشنواره ملی پسته ایران - دامغان نیز در مهرماه برگزار شد برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در این رویداد حضور داشته و سخنرانی کردند.

رویداد فولادی شو، ویژه استارتاپ سرمایه گذاری فولاد کشور در دانشگاه صنعتی سمنان دیگر خبر مهم مهرماه بود که با استقبال خوب سرمایه گذاران نیز همراه شد مدیرعامل شرکت توسعه پشتیبانی و نوآوری فولاد مبارکه در این رویداد اعلام کرد: با مطرح شدن نهضت بومی‌سازی به نقطه‌ای رسیدیم که بیش از ۹۰ درصد از مواد مصرفی در فولاد مبارکه اصفهان از داخل کشور تامین می‌شود. گرانی دوباره مرغ برای بار دوم در یکسال از دیگر اخبار پر بازدید خبرگزاری بازار استان سمنان در مهرماه بود.

حوادث تلخ و شیرین ۱۴۰۲ در استان سمنان| افتتاح پروژه ها و رویدادهای اقتصادی

آبان و حادثه تلخ

وقوع حریق در واحد صنعتی تولید دستکش در مهدی شهر و فوت یک کارگر در این حادثه و مصدومیت کارگر دیگر، از پر بازدید ترین اخبار خبرگزاری تحلیل بازار استان سمنان بود پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات کشاورزان و گندم کاران در استان از دیگر اخباری بود که یکی از بیشترین بازدیدها را در آبان ماه به خود اختصاص داد. در این ماه بود که رئیس راه و شهرسازی دامغان از واگذاری یک هزار و ۱۰۰ قطعه زمین به صورت ویلایی در قالب نهضت ملی مسکن خبر داد.

معاون استاندار سمنان نیز در آبان ماه اعلام کرد ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزان و بهره برداران حوزه دام و طیور در استان مورد تمدید قرار گرفته است از سوی دیگر استاندار سمنان در پی بروز حواشی برای نهضت ملی مسکن اعلام کرد که در ۱۷ شهر از ۲۰ شهر استان سمنان نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ساز هم دنبال می شود.

سیل کالپوش که به جان باختن یک نفر انجامید ازدیگر اخبار آبان ماه است که بیشترین بازدیدها را داشتند معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان سمنان با حضور در این منطقه اعلام کرد چهار قلم لوازم خانگی اساسی به این سیل زدگان اهدا می شود ستاد اجرایی همچنین فرش شویی صلواتی را نیز در این منطقه دایر کرد.

کمبود شیرخشک در استان سمنان دیگر خبر پر بازدید و البته مناقشه برانگیز در خبرگزاری بازار استان سمنان بود در این ماه ۹ هنرمند صنایع دستی استان مُهر اصالت بین المللی تولید صنایع دستی را دریافت کردند. طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها دیگر طرحی بود که در آبان ماه در استان اجرا شد.

آذر فرا رسید

پروژه ۱۳۸ هکتاری نهضت ملی مسکن شاهرود با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در شهرک خاوران شاهرود در آذرماه کلنگ زنی شد در حاشیه این مراسم فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی به پرسنل ارتش در سراسر کشور خبر داد. تصویب کلیات طرح گردشگری جاده ادب و عرفان اسلامی با دربر گیری بخش هایی از استان سمنان دیگر خبر پر بازدید و مهم آذرماه در استان بود.

افتتاح پروژه آبرسانی به شهر رضوان در بخش کلپوش میامی از دیگر اخبار مهم آذرماه در استان سمنان بود. مراسم افتتاح پروژه راهسازی باغچه به حسین آباد و همچنین روکش آسفالت راه روستایی کالپوش نیز در این ماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد. در آذرماه بود که باقری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی منطقه صنعتی تویه دروار در شهرستان دامغان خبر داد.

رونمایی نرم افزار کاربردی و جامع پارکوپولو برای راهنمایی و جذب گردشگر به استان سمنان از دیگر اخبار پربازدید آذرماه بود

کمبود لاستیک و سرگردانی مردم برای تهیه این قلم کالا از جمله دیگر حواشی بود که در آذرماه بسیار مورد توجه رسانه های استان سمنان علی الخصوص خبرگزاری تحلیل بازار قرار گرفت در همان زمان بود که احمدی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سمنان گفت: با دستور مستقیم وزیر صمت سهمیه جدید لاستیک برای مصرف مردم استان اختصاص یافته است. البته ما امروز می دانیم که این لاستیک ها هم به درستی در استان توزیع نشدند!

طراحی و رونمایی نرم افزار کاربردی و جامع پارکوپولو برای راهنمایی و جذب گردشگر به استان سمنان از دیگر اخبار پربازدید آذرماه بود همچنین در این ماه خبر توزیع سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تجهیزات گرمایشی بین خانواده های نیازمند استان از سوی ستاد اجرایی منتشر شد. افزایش عجیب قیمت گاز مایع نیز از آن دست اخبار و تولیداتی بود که بسیار مورد استقبال مخاطبان خبرگزاری بازار استان سمنان قرار گرفت.

تاخیر در پرداخت غرامت کشاورزان گرمساری که در حوادث غیرمترقبه محصولات خودشان را از دست دادند نیز دیگر خبر پر بازدید در آذرماه بود در این ماه همچنین دو طرح اشتغال زایی در شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید و حسن پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از اجرای طرح توسعه فیبر نوری در این استان خبر داد.

حوادث تلخ و شیرین ۱۴۰۲ در استان سمنان| افتتاح پروژه ها و رویدادهای اقتصادی

دیماه و اخبار حوادث

رییس هیات مدیره و معاون برنامه ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در دیماه به استان سمنان سفر کرد همچنین در این ماه بود که منصور کشاورزیان به عنوان مدیرعامل آبفای سمنان معرفی شد. در این ماه بود که انفجار در کوره یک واحد صنعتی گرمسار به مصدومیت شدید چهار کارگر منجر شد. ابلاغ اعتبار پروژه مهم احداث خط انتقال آب سد فینسک به سمنان هم دیگر خبر پر بازدید خبرگزاری بازار استان سمنان در دیماه بود.

در دیماه ۱۴۰۲ بود که احمدی دبیر کارگروه رفع موانع تولید سمنان گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و رفع موانع به ۴۵ واحد تولیدی استان در بخش های مختلف پرداخت شده است. اعمال شرایط محاسبه تصاعدی برای خانواده هایی که گاز بیشتری مصرف می کنند نیز از جمله پر بازدید ترین تولیدات خبری خبرگزاری بازار استان سمنان بود. تصاعدی که باعث می شود تا قبض های گاز پر مصرف ها خیلی سریع به میلیون برسد!

انفجار و نشت مواد شیمیایی در دو حادثه مجزا در گرمسار و سمنان طی ۲۴ ساعت جان چهار کارگر را گرفت و چهار نفر دیگر را راهی بیمارستان کرد. دو کارگر در حادثه ای در سمنان و دو کارگر دیگر در حادثه ای گرمسار جان باختند. متاسفانه در سال ۱۴۰۲ بارها و بارها حوادث کارگری در استان سمنان به وقوع پیوست و دست کم خبر مرگ ۲۰ کارگر در استان سمنان تایید شد.

در بهمن ماه بود که کارخانه کاشی سمنان بعد از یک دهه تعطیلی و ورشکستگی، بالاخره به چرخه تولید بازگشت

۷۰ بسته لبخند مادری در راستای حمایت از جوانی جمعیت از سوی ستاد اجرایی در دی ماه توزیع شد و نمایشگاه بزرگ بانوان کارآفرین در دامغان راه اندازی شد. هاشمی، استاندار سمنان در روزهای پایانی دیماه گفت: هر کس که بخواهد از شهرها به روستاهای استان مهاجرت معکوس داشته باشد، به او زمین برای ساخت مسکن و تسهیلات مشاغل روستایی خواهیم داد.

بهمن ماه و افتتاح طرح ها

در بهمن ماه بود که کارخانه کاشی سمنان بعد از یک دهه تعطیلی و ورشکستگی، بالاخره به چرخه تولید بازگشت. محمد نژاد مدیرکل توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک وزارت نیرو نیز در این ماه به استان سفر کرد و اعلام داشت: نیروگاه های خورشیدی توسط بخش خصوصی در ۱۰۰ نقطه ایران اسلامی احداث می شود. در این ماه بود که دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان گفت: تاکنون و علیرغم باقی مانده دو ماه از سال ۱۲۹ درصد از تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ در استان محقق شده است.

استاندار سمنان در بهمن ماه و در نشستی با حضور خبرنگاران از افتتاح و بهره‌برداری از ۷۶۹ پروژه عمرانی و اقتصادی این استان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری افزون بر ۴۱۷۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند. افتتاح ۹۰ پروژه اقتصادی طی ایام الله دهه فجر نیز از مهمترین تاکیدات استاندار سمنان بود. از سوی دیگر نخستین قرارداد تبادل آب در بازار آب سمنان همزمان با دهه مبارک فجر منعقد شد.

باقری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان از افتتاح ۶۳ پروژه در مجموعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان طی ایام الله دهه فجر خبر داد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۲۱ پروژه تولیدی و اقتصادی بخش کشاورزی و دامداری به مناسبت دهه فجر در این استان افتتاح می شود همچنین کشاورزیان، مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان از کلنگ زنی ۲۷ پروژه آبرسانی با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان طی ایام الله دهه فجر در استان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان نیز در بهمن ماه اعلام کرد «۲۰ بسته سرمایه گذاری برای گردشگری در استان مهیا شده است» افتتاح نمایشگاه بزرگ کسب و کار با حضور مسئولان همزمان با دهه فجر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سمنان از دیگر اخبار مهم بهمن ماه در استان سمنان بود. آغاز به کار سامانه آنلاین توزیع کالای تنظیم بازار و اقلام مصرفی در سمنان و افتتاح ۵۹ پروژه ارتباطی و اقتصاد دیجیتال از دیگر اخبار مهم استان بودند.

وزیر اقتصاد نیز در بهمن ماه به استان سمنان سفر کرد خاندوزی در دیدار با صنعتگران و سرمایه گذاران استان سمنان اعلام کرد: مسئولان دولتی به دنبال حذف بخشنامه ها و قوانین دست و پا گیر هستند همچنین تلاش داریم که بتوانیم به تولید رونق ببخشیم.

حوادث تلخ و شیرین ۱۴۰۲ در استان سمنان| افتتاح پروژه ها و رویدادهای اقتصادی

«اسفند» ماه گرانی ها است

یکی از پر بازدیدترین اخبار اسفند ماه خبرگزاری بازار استان سمنان برقی‌کردن مراکز انتقال نفت سمنان و سبزوار بود که توسط دهقان؛ معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق اعلام شد. یارانه تشویقی و فقدان اطلاع رسانی درست درباره ان سبب شد تا در اسفند ماه شاهد صفوف طولانی در فروشگاه‌های استان سمنان باشیم.

عدم اطلاع رسانی درست سبب شده بود تا مردم فکر کنند که باید الزاماً همه ۱۱ قلم کالای اساسی ذکر شده در این طرح را خریداری کرده و همین موضوع سبب طولانی شدن فرایند های خرید مردم می شد عجیب اینکه حتی فروشگاه ها هم نمی دانستند که باید چطور این اقلام را محاسبه کنند.

رشد عجیب قیمت خرما، لاستیک و برخی اقلام مانند لوبیا و ... سبب نارضایتی گسترده مردم استان سمنان شد

رشد عجیب قیمت خرما، لاستیک و برخی اقلام مانند لوبیا و ... سبب نارضایتی گسترده مردم استان سمنان شد. خبرگزاری بازار در گزارشی در اسفند ماه به این موضوع پرداخت و نوشت: خرمای مضافتی در صورتی امروز ۱۳۵ هزار تومان قیمت دارد که ماه قبل در همین روزها ۸۵ هزار تومان فروخته می شد در مقابل اما هاشمی استاندار سمنان از تامین اقلام مورد نیاز مردم در بازار شب عید و ماه رمضان در سراسر استان خبر داد و گفت: مردم نگران تامین اقلام اساسی نباشند.

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان دیگر رویداد مهم این ماه است مهرداد بذرپاش در سمنان اعلام کرد: برای کاهش واسطه‌گری در حوزه اجاره مسکن برای سال آتی اقداماتی صورت گرفته که راه اندازی «سامانه خودنویس» در زمره طرح های دولت است.

این بخش دوم گزارش مهمترین رویداد های اقتصادی سال جاری در استان سمنان بود که تقدیم شما شد. امیدوار هستیم که در سال جدید نیز مانند سال های قبل، بازهم همراه ما باشید تلاش داریم بهترین تولیدات رسانه ای را برای شما داشته باشیم.

کد خبر: ۲۷۸٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha