۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
۲۲۶ روستای اصفهان به رومینگ بین اپراتوری تجهیز شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۲۲۶ روستای اصفهان به رومینگ بین اپراتوری تجهیز شد

اصفهان - مطلب زاده، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان از ایجاد رومینگ بین اپراتوری ۲۲۶ روستای استان خبر داد.

جعفر مطلب زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح رومینگ بین اپراتوری در روستاهای اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس دستور العمل‌های تعریف شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رومینگ بین اپراتوری در همه روستاهایی که حداقل توسط یکی از اپراتورها تحت پوشش قرار گرفته است، باید برقرار شود.

وی افزود: بر اساس خرین مرحله از انجام این طرح در ۲۲۶ روستای تحت پوشش اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، رومینگ برای ۲۴ سایت ایرانسل و ۲۷ سایت ایرانسل براقرار شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان تصریح کرد: در صورتی که در روستایی که تحت پوشش یکی از اپراتورها قرار دارد رومینگ برقرار نباشد با اطلاع رسانی به این ‌اداره کل رومینگ در صورت امکان پذیر بودن از نطر فناوری انجام خواهد شد.

استفاده ۶ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر در استان از خدمات اینترنتی
وی در ادامه با اشاره به میزان ضریب نفوذ اینترنت در استان اصفهان ابراز داشت: ظرفیت نفوذ اینترنت پهن باند در استان اصفهان ۱۱۲.۳۱ درصد است که شامل اینترنت ۱۵.۲۲ درصد ثابت و ۹۷.۰۹ درصد سیار می شود.

مطلب زاده با بیان اینکه شش میلیون و ۷۳۰ هزار مشتری متقاضی مصرف اینترنت در استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد ۸۱۳ هزار و ۲۴۴ نفر مشترکان ثابت و پنج میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۸۶ نفر مشترکان سیار هستند.

تجهیز ۱۴۰۰ مدرسه روستایی به اینترنت
وی با اشاره به هوشمندسازی یک هزار و ۴۰۰ مدرسه روستایی استان و اتصال آن به شبکه هوشمند سازی اینترنتadsl   و اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و های وب گفت: ۷۸ مدرسه در نقاط کور در سطح استان داشتیم که هیچ گونه سیگنالی نداشتند و پیگیر برقراری ارتباط برای این مدارس نیز هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با بیان اینکه از ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تنها ۱۲۳ روستا اینترنت ندارند، اضافه کرد: برنامه های توسعه اینترنت به صورت روتین انجام می‌شود و ما زمانی که توسعه برای اپراتورها منفعت نداشته باشد، برای توسعه منطقه ورود می کنیم.

کد خبر: ۶۳٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha