۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
برگزاری کارگاه آماده‌سازی نمونه‌های اکتشافی در کشور

برگزاری کارگاه آماده‌سازی نمونه‌های اکتشافی در کشور

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با هدف سرعت بخشی به فعالیت‌ها و مطالعات اکتشافی، دومین کارگاه لاگینگ و آماده سازی نمونه‌های اکتشافی در منطقه کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، اردشیر سعدمحمدی با اعلام این خبر افزود: این کارگاه که با آخرین تجهیزات مدرن و جدید آماده سازی شده است ظرفیت ۵ هزار متر حفاری در ماه را دارد که با احتساب کارگاه قدیم شماره ۱، این ظرفیت در منطقه جنوب شرق به ۱۰ هزار متر حفاری در ماه افزایش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که اکتشاف مهمترین اصل برای توسعه پایدار و ضامن حیات و بقای شرکت‌های معدنی است گفت: تا پایان بهمن‌ها سال جاری بیش از ۶۶ هزار متر حفاری اکتشافی صورت گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۳۸ هزار و ۶۰۰ متر حفاری) رشدی ۷۱ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به سایر اقدامات صورت گرفته در حوزه اکتشافات معدنی مس اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری، چهار مورد پروانه بهره‌برداری و گواهی کشف در حوزه جنوب شرق کشور اخذ شده است که یک مورد آن صادر شده و ۳ مورد دیگر آن در مرحله صدور می‌باشد.

سعدمحمدی با بیان این‌که ذخایر معادن مس سونگون، میدوک، درآلو و دره‌زار با توسعه فعالیت‌های اکتشافی تفصیلی افزایش خوبی پیدا کرده است اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه ۲۴ مورد پروانه اکتشاف در مناطق شمال غرب و جنوب کشور اخذ شده است که نشان دهنده توسعه فعالیت‌های اکتشافی در شرکت ملی صنایع مس است.

بازدهی ۱۳۳ درصدی سهام شرکت مس طی ۱۱ ماه

وی در ادامه با بیان اینکه فلز مس یک فلز استراتژیک در اقتصاد دنیا محسوب می‌شود و با توجه به پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه در بلندمدت شاهد رشد قیمت‌ جهانی مس خواهیم بود گفت: سهام شرکت مس از ابتدای سال جاری تاکنون بازدهی ۱۳۳ درصدی نصیب سهامدارانش کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به این‌که سهام مس در مقایسه با نمادهای همگروه در بازار بورس رشد و بازدهی بیشتری داشته است اظهار داشت: ارزش کل بازار مس در پایان معاملات بازار در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه به ۶۸۰۰۰ میلیارد تومان رسید که نشان دهنده اعتماد و اقبال سهامداران و فعالان بازار سرمایه به این سهم بنیادی و تاثیر گذار بر شاخص کل بورس است.

کد خبر: ۶٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha