۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
خسارت سیل به ۶۰۰۰ مسکن روستایی در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد:

خسارت سیل به ۶۰۰۰ مسکن روستایی در مازندران

ساری - مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به خسارت های ناشی از حوادث طبیعی طی سال جاری در بخش مسکن گفت: امسال بیش از شش هزار واحد مسکونی براثر حوادث طبیعی نظیر سیل در استان دچار خسارت شدند.

محمد خانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بروز حوادث طبیعی سیل و آسیب به بیش از شش هزار واحد مسکونی در روستاهای استان گفت: پرونده تعمیرات واحدهای مسکونی آسیب دیده در استان بسته شد و این طرح در مرداد و شهریورماه به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: همچنین یکسری واحدها نیز نیازمند احداث بودند که بایدنوسازی شوند و پیشرفت فیزیکی ساخت این واحدها بین ۸۵ تا ۹۰ درصد است و برخی واحدها نیز که در حریم بستر رودخانه و برق بودند نیز باید جابجا می شدند از اینرو نسبت به تهیه زمین و انتقال آنان به واحدهای امن اقدام شده است.

خانی یادآور شد: بابت اجاره خانوارهایی که منزل آنان باید جابجا می شد نیز مصوبه ای داشتیم و مدت یکسال اجاره آنان پرداخت شده است و ۲۵ تا ۳۰ واحد در این بخش شناسایی شده است.

نیمی از مسکن روستایی غیرمقاوم است

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: براثر سیل اسفند سال قبل و فروردین امسال بیش از پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی و در سیل آبان ماه نیز در شهرهای مختلف به واحدهایی آسیب وارد شد و در مجموع امسال حوادث طبیعی به بیش از شش هزار مسکن آسیب زده است.

وی با اشاره به وجود ۲۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان گفت: تاکنون حدود نیمی از این واحدها نوسازی و مقاوم سازی شده است و امیدواریم تا پایان برنامه ششم این طرح در استان به پایان رسد.

خانی خواستار همکاری بیشتر بانک های عامل برای تسریع در روند نوسازی واحدهای غیرمقاوم روستایی شد و گفت: افزایش میزان وام ساخت مسکن روستایی به ۴۰ میلیون تومان نیز می تواند این روند را امسال تسریع کند.

کد خبر: ۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha