۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
۵۶ واحد صنعتی مازندران مشمول استاندارد اجباری هستند
مدیرکل استاندارد مازندران:

۵۶ واحد صنعتی مازندران مشمول استاندارد اجباری هستند

ساری - مدیرکل استاندارد مازندران گفت: ۵۶ واحد صنعتی از مجموع دو هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در استان مشمول استاندارد اجباری هستند.

علیرضا امینی در گفتگو با خبرنگار بازار با ۵۶ واحد صنعتی در ۳۴ گروه صنعتی مازندران مشمول استاندارد اجباری هستند، اظهار داشت: واحدهای مشمول استاندارد اجرای باید معیار مصرف انرژی را در تولید مدنظر قرار دهند و رعایت کنند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۳۴ صنعت انرژی بر در سال جاری ۳۱ صنعت مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: دو واحد در زمینه تولیدات چوبی مغایر با استانداردهای ملی و بقیه مطابق با استانداردهای ملی بوده اند.

مدیرکل استاندارد مازندران از صدور ۲۹ گواهی نامه ملی استاندارد در حوزه های غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی و شیمیایی و نیروگاهی در استان خبر داد و گفت: این گواهینامه ها دارای اعتبار سالانه هستند و واحدها موظف به رعایت معیارهای مصرف انرژی هستند.

امینی بااشاره به صدور هفت نشان استاندارد حد مجاز آلاینده در حوزه محصولات کشاورزی در استان یادآور شد: این نشان ها برای محصولاتی نظیر خیار، گوجه فرنگی، برنج، پرتقال و نارنگی صادر شده است.

وی تصریح کرد:نشان استاندارد حد مجاز آلاینده را در راستای افزایش کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی صادر می شود و این محصولات در واقع فاقد و یا باقیمانده آفت کش ها هستند.

کد خبر: ۶٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha