۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
مترو بهارستان اصفهان سال آینده بهره‌برداری می‌شود/ برگزاری مزایده برای احداث ۲ ایستگاه
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

مترو بهارستان اصفهان سال آینده بهره‌برداری می‌شود/ برگزاری مزایده برای احداث ۲ ایستگاه

اصفهان- قاری قرآن، مدیرکل راه‌ و شهرسازی اصفهان گفت: مترو بهارستان – اصفهان تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد و در حال برگزاری مزایده برای اجرای دو ایستگاه راه‌آهن و بهارستان هستیم.

علیرضا قاری‌قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بهارستان یکی از شهرهای جدید استان اصفهان است که در سال ۱۳۶۰ پایه‌گذاری شده، اظهار داشت: جمعیت کنونی این شهر ۲۰ هزار نفر است و پیش‌بینی می‌شود تا طی ۲۵ سال آینده جمعیت این شهر به بیش از ۳۰۰ هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای ادامه زندگی در شهرهای جدید امری ضروری است، ابراز داشت: از این رو توسعه حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل ریلی برای ارتباط شهرهای جدید با کلانشهر نزدیک خود در دستور کار قرار گرفت.

اصفهان ۳ خط مترو مصوب دارد
مدیرکل راه ‌و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه در این راستا در یکی از سه خط مصوب راه‌اندازی مترو در استان ارتباط ریلی بین اصفهان و بهارستان فراهم خواهد شد، ادامه داد: پروژه مترو بهارستان از ایستگاه صفه که امتداد خط یک متروی اصفهان است، شروع می‌شود و موازی با بزرگراه وحید دستجردی به سمت شهر جدید بهارستان حرکت می‌کند.

قاری قرآن طول مترو اصفهان – بهارستان را ۱۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این خط دارای سه ایستگاه در سپاهان شهر، راه آهن و بهارستان است.

وی با بیان اینکه مترو بهارستان به صورت جدی از سال ۱۳۹۷ آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ به‌ بهره برداری برسد، تصریح کرد: ساخت این پروژه تاثیرات مثبت مالی _اقتصادی، ترافیکی وزیست محیطی به همراه دارد.

پیشرفت ۸۸ درصدی مترو اصفهان - بهارستان
مدیرکل راه ‌و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه مترو اصفهان تاکنون ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اضافه کرد: یک هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال تاکنون برای این پروژه هزینه شده و تنها یک هزار و ۷۰۰ متر از این خط برای بهره برداری باقی مانده است.

قاری قرآن با بیان اینکه در طول دوره بهره برداری ۲۵ ساله از این طرح، در مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال درآمدهای مالی از طریق فروش بلیت و تبلیغات حاصل می‌شود، افزود: در مجموع ۱۳۳ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال در هزینه‌های اقتصادی شامل هزینه مصرف سوخت، هزینه اختلاف کرایه به دلیل کاهش سفر، هزینه ناشی ازآلودگی هوا، هزینه نگهداری با توجه به  افزایش عمر راه‏های موجود صرفه‌جویی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مزایده برای بهره برداری از ایستگاه‌های راه آهن و بهارستان از خط مترو اصفهان – بهارستان گفت: با تحقق این امر تا یک ماه آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی این دو ایستگاه نیز خواهیم بود.

کد خبر: ۶۳٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha