۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
طرح ایجاد خانه شیرینی سنتی قزوین اجرایی می شود
معاون شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین:

طرح ایجاد خانه شیرینی سنتی قزوین اجرایی می شود

قزوین- معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: در راستای حفظ و توسعه کسب و کار شیرینی سنتی قزوین و معرفی این محصول به گردشگران و ایجاد گردش مالی بیشتر برای استان با بکارگیری نوآوری در فرآیند تولید و عرضه ی این محصول طرح ایجاد خانه شیرینی سنتی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از  روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین، شهریار کشاورز اظهار داشت: طرح ایجاد خانه شیرینی سنتی قزوین پس از بررسی در کمیته میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان و با توجه به جایگاه و آمیختگی این کسب و کار با  پیشینه تاریخی و سنتی قزوین از سوی این شرکت با سازمان میراث فرهنگی استان در حال اجراست.

وی با اشاره به جایگاه شیرینی سنتی در قزوین گفت: پخت شیرینی سنتی قزوین به جهت توانمندی موجود در منطقه جغرافیایی قزوین و وفور مواد اولیه مرغوب و ارتباط نزدیک این پیشه با میراث فرهنگی سبب شد که از این فرصت برای معرفی هرچه بیشتر شیرینی سنتی قزوین استفاده شود.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان، برندسازی، استفاده از ظرفیت های گردشگری غذا و خوراکی های سنتی استان، ارائه تولیدات جدید  و مبتنی بر خواست و نیاز جامعه ،فعالیت در حوزه آموزش و فعالیت در زمینه معرفی شیرینی قزوین را اصلی ترین اهداف ایجاد خانه شیرینی سنتی قزوین را بر شمرد.

قابل ذکر است با ایجاد خوشه شیرینی سنتی و باقلوای قزوین، در حال حاضر ۲۶۰ واحد تولیدی، صنفی و خانگی تولید شیرینی سنتی در استان قزوین به ثبت رسیده که از این تعداد، ۱۹۵ واحد در حوزه باقلوا و ۱۲ نوع شیرینی سنتی در حال فعالیت می باشند

کد خبر: ۶۳٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha