۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
کسب کرسی گروه کاری ویژه WMO توسط رییس سازمان هواشناسی کشور
با اجماع کشورهای عضو گروه انجمن منطقه‌ای آسیا انجام شد

کسب کرسی گروه کاری ویژه WMO توسط رییس سازمان هواشناسی کشور

سازمان هواشناسی کشور از کسب کرسی گروه کاری ویژه WMO توسط رییس این سازمان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان هواشناسی، به‌دنبال ایجاد تغییرات ساختاری در سازمان جهانی هواشناسی (WMO)، که در سال گذشته اتفاق افتاد عبداله‌المندوس، رییس اماراتی انجمن منطقه‌ای آسیا (موسوم به RAII)، در نامه‌ای رسمی خطاب به پتری تالاس، دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی، دکتر سحر تاج‌بخش را به‌عنوان نماینده منطقه آسیا برای احراز کرسی یکی از مهم‌ترین گروه‌های ویژه کاری (Task Force) آن سازمان معرفی کرد.

در بخشی از این نامه آمده است:

«کشورهای عضو منطقه ۲ آسیا ( ۳۵ کشور عضو)، پس از مشورت و تبادل نظر به اجماع رسیده‌اند که دکتر تاج‌بخش را به‌عنوان نماینده منطقه ۲ آسیا و عضو گروه کاری ویژه شورای اجرایی برای بازبینی جامع مفهوم منطقه‌ای WMO معرفی نمایند».

این انتصاب از آن جهت برای کشورمان حائز اهمیت است که از بین ۳۵ کشور منطقه به‌خصوص کشورهای سرشناس در حوزه هواشناسی، همچون چین، ژاپن و کره‌جنوبی، روسای سازمان‌های هواشناسی، متفق‌القول به حضور دکتر تاجبخش در این گروه کاری ویژه رای مثبت داده و ایشان را به‌عنوان نماینده خود برگزیده‌اند.

از وظایف این گروه کاری، می‌توان به برنامه‌ریزی، راهبری، نظارت بر مکانیزم‌های کاری و نحوه اجرای تغییرات ساختاری در منطقه آسیا همانند آن‌چه در سازمان جهانی هواشناسی اتفاق افتاده است، اشاره کرد.

 این گروه کاری زیر نظر شورای اجرایی (EC) سازمان جهانی هواشناسی فعالیت کرده و دکتر تاج‌بخش، رییس سازمان هواشناسی کشور از خرداد ۹۸ صاحب یکی از ۳۷ کرسی این نهاد مهم و تصمیم‌ساز بین‌المللی خواهد بود.

کد خبر: ۶۳٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha