۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
بازگشت قرنطینه کرونایی به قاره اروپا
درپی شیوع مجدد کرونا صورت گرفت

بازگشت قرنطینه کرونایی به قاره اروپا

با وجود اعلام آغاز واکسیناسیون در برابر همه گیری کرونا در اروپا؛ شیوع ویروس جدید کرونا باعث بازگشت قرنطینه کرونایی به اکثر کشورهای اروپایی شده است.

به گزارش بازار، واکسیناسیون در برابر همه گیری کرونا از این آخر هفته در اروپا آغاز می‌شود. اتریش برای مهار همه گیری برای سومین بار قرنطینه سراسری اعمال می‌کند. ایرلند و اسکاتلند هم از امروز بار دیگر قرنطینه می‌شوند. در لهستان هم احتمالا از دوشنبه قرنطینه به مدت سه هفته اعمال می‌شود.

خیابان‌ها در ایتالیا بار دیگر خالی شده است. از پنجشنبه قرنطینه سراسری بار دیگر در این کشور اجرایی شده است. این اقدام از ماه مه بی سابقه است.

یکی از نیروهای پلیس ایتالیا می‌گوید ما افراد زیادی در خیابان نمی‌بینیم. مردم یا در خیابان ورزش می‌کنند یا با خودرو به سر کار می‌روند. تنها داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی باز هستند. مردم تنها یک بار در روز می‌توانند از خانه خارج شوند.

مردی می‌گوید ما باید قوانین را بپذیریم. این کاری است که ما برای خوبی همه انجام می‌دهیم.

اتریش هم سومین دور قرنطینه را آغاز کرده است. کسب و کارهای غیر ضروری از جمله کتابخانه ها، موزه‌ها و مدارس تعطیل شده اند. هتل ها، کافه ها، رستوران ها، باشگاه‌ها و مکان‌های فرهنگی هم تعطیل شده اند.

با این حال در اتریش پیست‌های اسکی باز هستند.

در اسکاتلند، ایرلند، لیتوانی، هلند و یونان هم تدابیر سختگیرانه‌ای اعمال شده است. در انگلیس هم افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ بسیار حائز اهمیت است. این کشور با افزایش ۴۹ درصدی ابتلا به کووید ۱۹ طی یک هفته رو به رو شد. دلیل این افزایش نوع جدیدی از ویروس کرونا است که به قرنطینه دوباره بخشی از کشور منجر شد و ۵۰ کشور دیگر را وادار کرد ارتباطات خود با انگلیس را محدود یا لغو کنند.

در فرانسه هم نخستین مورد ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا شناسایی شد. این بیمار یک فرانسوی ساکن انگلیس بود که ۱۹ دسامبر از لندن وارد فرانسه شد.

کد خبر: ۶۳٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha