۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
مبارزه با خشکیدگی درختان بلوط ایلام نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
معاون منابع طبیعی استان ایلام:

مبارزه با خشکیدگی درختان بلوط ایلام نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

ایلام- معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اشاره به شناسایی ۲۰ سایت مهم آسیب دیده از خشکیدگی درختان بلوط در استان ایلام، گفت: مبارزه با خشکیدگی درختان بلوط ایلام نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی ایلام، حجت الله فتحی اظهار داشت: اراضی جنگلی بلوط استان که که از خشکسالی‌ها و آفات آسیب دیده اند نیاز به احیا، توسعه و غنی سازی دارند.

وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با زوال و خشکیدگی درختان بلوط باید برنامه‌های مدونی اجرا شود افزود: استان ایلام با وجود کمبودهای اعتباری، اما اقدامات موثری انجام داده است.

فتحی یادآور شد: برای شناسایی کانون‌های خشکیده بلوط اقدامات مختلف بیولوژیکی و تنش رطوبتی کوتاه مدت تا بلندمدتی در استان انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های مربوط به احیای درختان بلوط در استان ایلام شاخه زنی و قطع بافت‌های آسیب دیده ناشی از خشکیدگی یا بیماری‌های دیگری، چون مخور و لورانتوس، خروج بافت‌های آسیب دیده از جنگل و معدوم سازی آنها، اقدام‌های پرورشی، چون تولید نهال و بذرکاری و ایجاد سامانه‌های سطوح آبگیر باران است.

فتحی با بیان اینکه ۲۰ سایت مهم آسیب دیده از خشکیدگی درختان بلوط در استان ایلام شناسایی شده است، عنوان کرد: از مهم ترین سایت های استان مناطق جنگلی دالاب، سیاه پیر، کبیرکوه، بانکول و ارغوان است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت:مبارزه با خشکیدگی درختان بلوط ایلام نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

کد خبر: ۶۳٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha