۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
ممنوعیت تردد شبانه به شهرهای زرد رسید
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

ممنوعیت تردد شبانه به شهرهای زرد رسید

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شهر قرمز در کشور نداریم، هم اکنون ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر نارنجی است که امید داریم شهرهای نارنجی‌ هم به مرور زرد شود و میزان ابتلا و بستری کاهش یابد.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی با بیان آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بنابر ارزیابی‌ها و گزارش‌های تیم‌های کارشناسی مستقر در دانشگاهها، یکی از اقدامات مؤثر در مهار کرونا که هزینه کمی دارد و باعث نمی‌شود محدودیت شدید به کسبه تحمیل شود منع ترددهای درون شهری ۹ تا ۴ صبح است که قرار شد این کار در شهرهای زرد هم ادامه پیدا کند.

رئیسی افزود: در سطح دنیا اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است و این بیماری در آمریکا و اروپا رو به رشد بوده و با توجه به تغییراتی که در ویروس و رفتار ویروس اتفاق افتاده، ویروس انگلیسی چندین کشور اروپایی را درگیر کرده و تعداد مبتلایان جهانی کرونا از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته است.

وی با بیان اینکه اکنون هیچ شهر قرمزی در سطح کشور نداریم گفت: خوشبختانه در کشور ما وضعیت به گونه‌ای است که در ۳۰ استان روند به طور کامل نزولی بوده و مازندران تنها استانی است که هنوز به طور کامل نزولی نشده و امیدواریم که با توجه به پیش بینی‌ها در این استان هم شاهد روند نزولی باشیم. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اکنون ۳۳۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند که امیدواریم این‌ها هم به زودی به سمت رنگ زرد بروند و میزان بستری و ابتلا کاسته شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه این دستاورد، نتیجه رعایت همه شیوه نامه‌ها و همکاری همه دستگاهها، مردم و اصناف و بازاریان و نظارت‌هایی است که انجام می‌شود گفت: نیروی انتظامی، بسیج و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار کمک کننده هستند که ان شاءالله این روند نزولی بیماری پایدار باشد. وی افزود: در خصوص پیشنهاد بازگشایی کلاس‌های حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی هم این پیشنهاد در کمیته‌های تخصصی رأی نیاورد و مدارس همچنان تا بوجود آمدن شرایط بهتر و شاید بعد از واکسیناسیون هم بصورت غیرحضوری برگزار شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به رعایت و همکاری خوب کسبه در دوران محدودیت‌ها که باعث شد به این شرایط بهتر برسیم، گفت: امیدواریم مردم همه نکات بهداشتی را رعایت کنند تا به سمت وضع دوباره محدودیت‌ها نرویم.

رئیسی گفت: ما یادمان نرفته آن آرامشی که در اردیبهشت گذشته داشتیم باز دوباره شاهد شعله ورشدن کرونا و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر بودیم و اگر خدای نکرده کوچکترین غفلتی صورت بگیرد و دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها را آغاز کنیم دوباره باید منتظر موج بعدی بیماری در بهمن یا اسفند باشیم. وی افزود: خوشبختانه اکنون میزان بستری بیش از ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و مرگ و میر هم از ابتدای این طرح بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر این طرح آغاز نشده بود و روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد بالغ بر ۵۰ هزار بستری بیشتر داشتیم و در نتیجه ۷ هزار و ۵۰۰ مرگ بیشتر را تجربه می‌کردیم.

کد خبر: ۶۳٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha