۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
۵۰ هزار هکتار شبکه آبیاری در اردبیل اجرا می شود
مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:

۵۰ هزار هکتار شبکه آبیاری در اردبیل اجرا می شود

اردبیل- جنگی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ‌بیش از ۵۰ هزار هکتار احداث شبکه آبیاری مدرن در استان در حال انجام است.

عباس جنگی مرنی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان اردبیل با داشتن منابع آب سطحی، زیرزمینی و همچنین چاه‌ها و قنوات متعدد از امتیاز آب‌های گرم معدنی به نسبت سایر استان‌ها بهره‌مند است.

وی تصریح کرد: ‌در اردبیل سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه وجود دارد که ۲۰۰ کیلومتر آن رودخانه مرزی است و سعی بر بهره‌برداری درست از این منابع آب غنی در استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به اجرای ۱۵ طرح عمرانی به صورت ملی در بخش آب اشاره کرد و گفت: به رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه و کاهش اعتبارات در سال‌های اخیر، آب منطقه‌ای اردبیل با قوت و قدرت این پروژه‌ها را در حال اجرا دارد.

جنگی با قدردانی از پیگیری و تلاش استاندار اردبیل برای جذب منابع بیشتر در حوزه آب و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام افزود: در بودجه سال ۹۹ بیش از ۷۷ میلیارد تومان اعتبارات برای آب منطقه‌ای مصوب شده بود که تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان از سایر منابع جذب شده تا پروژه‌های اولویت‌دار در استان عملیاتی شود.

جذب فاینانس دوم به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل پایاب سد سبلان
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:‌ برای اولین بار موفق شدیم در احداث شبکه آبیاری و زهکشی مدرن در پایاب سد گیوی از فاینانس داخلی استفاده کنیم که بانک کشاورزی ۲۱۰ میلیارد تومان منابع را برای این پروژه پرداخت کرده و قرار است در مراحل مختلف این منابع جذب شود.

جنگی به احداث شبکه پایاب سد سبلان با ۶۰ میلیارد تومان فاینانس داخلی اشاره کرد و ادامه داد: به دنبال جذب فاینانس دوم به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل پایاب سد سبلان هستیم که قطعا در این زمینه نیز پیگیری‌های ما به نتیجه خواهد رسید.

وی ضرورت تکمیل شبکه آبیاری زهکشی خداآفرین را در دشت مغان یادآور شد و بیان کرد: ۱۰۰ هزار هکتار شبکه مدرن زهکشی اجرا شده و ۵۰ هزار هکتار شبکه نیز در استان در حال احداث است.

جنگی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما در استان اردبیل در سال آینده به اعتبارات مناسب در بخش آب و مدیریت منابع در این بخش نیازمند هستیم که اعتبارات تا ۲۷۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

باید کسری اعتبارات در تکمیل پایاب سد خداآفرین و هم سد سبلان جبران شود
وی تصریح کرد: باید کسری اعتبارات را هم در تکمیل پایاب سد خداآفرین و هم سد سبلان به نوعی جبران کنیم تا شاهد بهره‌برداری کشاورزان از این پروژه‌های زیربنایی باشیم.

جنگی گفت: با حذف اعتبار سد گیوی در سال‌های اخیر ما با مشکلاتی در تکمیل این سد روبه‌رو هستیم که امیدواریم مجلس اعتبارات سد گیوی را پایدار کرده و در کنار احداث شبکه این سد، به پرداخت مطالبات پیمانکاران کمک کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: در جدول ۱۹ بودجه برای سد هشتجین اعتبار در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود مجلس به تقویت این ردیف ملی کمک کند.

وی گفت: آبرسانی شهر انگوت یکی از پروژه‌های مهم و اساسی است که در ردیف پروژه‌ آبرسانی مشگین‌شهر لحاظ شده که قطعا با تأمین اعتبار در سال آینده روند آن سرعت بیشتری خواهد گرفت.

کد خبر: ۶۳٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha