۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
بازگشت ۱۱۴ واحد تولیدی راکد به چرخه اقتصادی اردبیل/ ۲۲۴ واحد کشاورزی تا سال ۱۴۰۱ فعال می‌شود
استاندار اردبیل خبر داد

بازگشت ۱۱۴ واحد تولیدی راکد به چرخه اقتصادی اردبیل/ ۲۲۴ واحد کشاورزی تا سال ۱۴۰۱ فعال می‌شود

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: از ابتدای سال‌جاری ۱۱۴ واحد تولیدی راکد به چرخه اقتصادی بازگشته و این روند برای سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنام‌جو صبح یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در محل استانداری اردبیل، بابیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام‌شده در اولین ماه‌های سال، ۱۵۸ واحد تولیدی راکد در استان وجود داشت گفت: از ابتدای سال جاری ۱۱۴ واحد راکد به چرخه تولید و فعالیت بازگشته اند.

 وی اظهار کرد:در سال جاری ۵۶ واحد اقتصادی در حوزه صنعت به چرخه فعالیت بازگشته و این روند برای سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

۷۳۰ فرصت شغلی جدید در استان فراهم‌شده است

رئیس کارگروه اشتغال اردبیل بیان کرد: در طول یک‌ سال گذشته از طریق بازگشت واحدهای تولیدی غیرفعال به چرخه اقتصادی ۷۳۰ فرصت شغلی جدید فراهم‌شده است و با بازگشت ۱۰۲ واحد تولیدی دیگر به چرخه فعالیت نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ نفر صاحب شغل خواهند شد.

بهنام‌جو با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی افزود: ضرورت دارد با واگذاری و در اختیار گذاشتن سوله‌های واحدهای تولیدی راکد برای سرمایه‌گذاران جدید، تکلیف آن‌ها مشخص شود.

وی ادامه داد: واحدهای غیرفعال حوزه کشاورزی در برنامه سه‌ساله و تا حد امکان بر اساس برش‌های سالانه، به چرخه فعالیت بازگردانده خواهند شد که قطعاً سهم مهمی در ایجاد اشتغال خواهند داشت.

فعال شدن ۲۲۴ واحد کشاورزی تا سال ۱۴۰۱

استاندار اردبیل تصریح کرد: برای سال جاری، فعال‌سازی ۸۰ واحد غیرفعال کشاورزی هدف‌گذاری شده بود که ۵۸ واحد آن با اشتغال ۳۱۵ نفر محقق شده است.

وی افزود: تعداد ۲۲۴ واحد کشاورزی غیرفعال نیز طی برنامه سه‌ساله تا سال ۱۴۰۱ به چرخه فعالیت برخواهند گشت.

بهنام‌جو خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری ۲ واحد خدماتی تحت تملک بانک قرارگرفته‌اند که به‌زودی با واگذاری به بخش خصوصی تعیین تکلیف خواهند شد.

دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برای توسعه اشتغال اقدام کنند

استاندار اردبیل تأکید کرد: سرمایه‌گذاری یکی از اهداف اصلی ما برای گشایش اشتغال است و این روند به‌جز حوزه صنعت در بخش کشاورزی و گردشگری نیز دنبال می‌شود.

بهنام‌جو تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در کنار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای توسعه اشتغال باید گام بردارند.

وی ادامه داد: بررسی طرح‌های در حال احداث و نیمه‌تمام راکد در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات نیز به‌موازات این روند جهت تکمیل و شروع فعالیت اقتصادی نیز انجام خواهد شد.

ضرورت جذب سرمایه گذار برای توسعه تولید و اشتغال

استاندار اردبیل با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌های مرتبط برای فعال‌سازی واحدها و طرح‌های اقتصادی، این اقدام را گامی مهم در راستای تسریع درروند اشتغال‌زایی عنوان کرد.

بهنام‌جو با اشاره به تحریم‌های اقتصادی تحمیل‌شده بر کشور خواستار تلاش بیش‌ازپیش دستگاه‌ها و کارشناسان برای جذب و تکریم سرمایه‌گذار برای توسعه تولید و اشتغال در استان شد.

وی اظهار کرد: باید از هر فرصتی برای رونق بخشی تولید و ایجاد کسب‌وکار برای اقشار مختلف در استان استفاده کنیم و در این خصوص همکاری کارشناسان دستگاه‌های صادرکننده مجوز و پرداخت‌کننده تسهیلات ضروری است.

کد خبر: ۶٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha