۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
اولویت دستگاه قضا بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید است
رئیس بازرسی کل کشور در بجنورد:

اولویت دستگاه قضا بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید است

بجنورد- رئیس بازرسی کل کشور گفت: بازگرداندن واحدهای تولیدی غیرفعال به چرخه تولید از اولویت‌های کاری دستگاه قضایی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام حسن درویشیان در بازدید از شهرک واحدهای صنعتی بجنورد و بیدک با اشاره به احصا واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها اظهار داشت: با بررسی و رفع مشکلات این واحدها باید این واحدها به چرخه تولید کشور بازگردند.

وی افزود: راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی که از چرخه تولید خارج‌شده و یا پایین‌تر از ظرفیت، مشغول به کار و فعالیت هستند، از اولویت‌های اصلی قوه قضائیه است.

رئیس بازرسی کل کشور اظهار داشت: مشوق‌هایی مانند امهال بدهی واحدهای صنعتی به بانک‌ها و امور مالیاتی و تأمین اجتماعی توسط دولت در نظر گرفته‌شده است که این سازمان در راستای تحقق منویات رهبری در سال جهش تولید نسبت به حمایت و اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اقدام می‌کند.

درویشیان ضمن بازدید از دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی بجنورد و بیدک در جریان مشکلات تولیدکنندگان این دو واحد صنعتی از قبیل تعهد ارزی، سرمایه در گردش،  مالیات و تأمین اجتماعی قرار گرفت و عنوان کرد که این مشکلات با پیگیری بازرسی استان مرتفع خواهد شد.

وی بابیان اینکه مشکل بسیاری از واحدهای صنعتی تأمین مواد اولیه  است تصریح کرد:  پیگیری‌های لازم در این خصوص خواهد شد تا مشکل رفع گردد.

۴۱ واحد صنعتی فعال در خراسان شمالی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی نیز گفت: یکی از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی کمک به احیا و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال و رفع مشکلات واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها است.

سیاوش وحدت عنوان کرد: در همین راستا  برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده که مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری و بررسی گردد.

وی گفت: در شهرک صنعتی بجنورد ۵۴ واحد صنعتی با اشتغال ۸۸۶ نفر وجود دارد که تعداد ۴۱ واحد آن فعال و ۱۳ واحد غیرفعال است، همچنین شهرک صنعتی بیدک با ۸۱ واحد صنعتی و ظرفیت اشتغال یک هزار و۳۵۰ نفر به بهره‌برداری رسیده که ۷۳ واحد آن فعال و هشت واحد غیرفعال است.

کد خبر: ۶۳٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha