۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
 این حق مردم کشور ماست که از واکسن ایرانی بهره مند شوند
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی مطرح کرد

این حق مردم کشور ماست که از واکسن ایرانی بهره مند شوند

اصفهان - شکوهی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در حال حاضر در تمام دنیا مراحل تولید واکسن در حال انجام است و ما نیز باید با تکیه بر دانش و تحقیق مستدل و علمی برای تولید واکسن و مهار ویروس جهش یافته کرونا اقدام کنیم.

به گزارش بازار شروین شکوهی در گفت و گو با واکسن آنلاین با اشاره به اینکه واکسیناسیون مطمئن‌ترین روش مصونیت جامعه نسبت به ویروس کووید ۱۹ است، اظهار داشت: اگرچه هنوز در مراحل ابتدایی تولید واکسن کرونا هستیم اما همانند کشورهای دیگر می توان با تکیه بر دانش علمی و مستند به دستاورد مهم تولید واکسن نائل شد.

وی افزود: در حال حاضر در تمام دنیا مراحل تولید واکسن در حال انجام شدن است و این حق مردم کشور ماست که از واکسن ایرانی بهره مند شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه تمام کشورها به دنبال راه نجات از وضعیت موجود به دلیل شیوع کرونا هستند، تصریح کرد: ویروس کرونا با روخوانی ناصحیح از RNA دچار جهش می شود؛ برخی از جهش ها برخلاف کویید ۱۹ مانند بیماری مرس و سارس با تلفات بیشتری همراه بود اما خوشبختانه شیوع پیدا نکرد.

وی افزود: جهش های متوالی کرونا در نهایت ویروس کووید ۱۹ را ایجاد کرد و ممکن است در ادامه نیز شاهد ایجاد ویروسهای جدیدی  مانند آنچه در جنوب انگلستان ظاهر شد، باشیم.

اطلاعات کامل ودقیقی از تاثیر واکسن های خارجی وجود ندارد
شکوهی با بیان اینکه تولید واکسن ایرانی حق کشور ماست، بیان داشت: هنوز اطلاعات کامل ودقیقی از تاثیر واکسن‌های خارجی مجوز گرفته وجود ندارد، این پروسه زمان بر است اما ما هم باید با تکیه بر دانش و تحقیق مستدل و علمی در داخل برای مهار ویروس جهش یافته اقدام کنیم.

کد خبر: ۶۳٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha