۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
انسداد راه ارتباطی ۵۰ روستای آذربایجان غربی/ راه‌ها بازگشایی می‌شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

انسداد راه ارتباطی ۵۰ روستای آذربایجان غربی/ راه‌ها بازگشایی می‌شود

ارومیه– شکری، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از انسداد راه ارتباطی ۵۰ روستا در پی بارش سنگین برف و کولاک در بخش روستایی خبر داد.

ارسلان شکری در خصوص آخرین وضعیت راه های ارتباطی استان در بخش شهری و روستایی به خبرنگار بازار گفت: با بارش برف و کولاک طی دو روز گذشته راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی استان با کندی تردد، تردد تنها با زنجیرچرخ و انسداد در بخش روستایی مواجه شدند.

وی ادامه داد: از صبح امروز جمعه با توقف بارشها بروف روبی در تمامی محورهای ارتباطی استان توسط راهداران در حال انجام است و تا ساعت ۱۲ پیش از ظهر جمعه تمام راه های ارتباطی اصلی و فرعی باز بوده و تردد به راحتی در این محورها در جریان است.

شکری از مسدود بودن راه ارتباطی ۵۰ روستا خبر داد و گفت: هم اکنون بازگشایی این راه ها در حال انجام است و فردا شنبه تمام راه های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی استان بازگشایی شده و تردد در آنها روان و برقرار خواهد بود.

وی با بیان اینکه این اکیپ های راهداری در ۶۸ باب راهدارخانه استان مستقر هستند، عنوان کرد: در این راستا ۹۰۰ نفر پرسنل راهدار و ۴۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات و ۲۰ دستگاه برف روب مکانیزه بکارگیری شدند.

شکری در خصوص تجهیزات و امکانات راهدارخانه‌ها در استان اضافه کرد: امسال تاکنون ۴۵ هزارتن نمک و ماسه در راهدارخانه های استان ذخیره سازی شده و در صورت نیاز امکان تامین نمک و ماسه مورد نیاز را داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این اداره کل برای خدمات‌رسانی به رانندگان و مسافران در ایام زمستان ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین را در محورهای مواصلاتی مستقر کرده است و مشکلی از نظر تجهیزات و امکانات در راهدارخانه های استان نداریم.

شکری تاکید کرد: اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ آماده پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارایه مشاوره به رانندگان و مسافران است.

وی اضافه کرد: علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

پیش‌بینی‌ها بیانگر این است که پدیده خاصی طی روزهای آتی در استان رخ نمی دهد و جو استان آرام و ساکن است، اداره کل هواشناسی در هفته اول دی ماه امسال نسبت به افت شش تا ۱۰ درجه ای دما و لغزندگی جاده ها هشدار صادر کرده بود.

کد خبر: ۶۳٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha