۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
رومینگ دیتا در ۲۵ روستای استان سمنان برقرار شد/ سمنان در مسیر توسعه ارتباطات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان:

رومینگ دیتا در ۲۵ روستای استان سمنان برقرار شد/ سمنان در مسیر توسعه ارتباطات

سمنان- حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان بابیان اینکه این استان در مسیر توسعه ارتباطات قرار دارد، گفت: در حال حاضر رومینگ دیتا در ۲۵ روستا برقرار شد.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اجرای طرح ایجاد رومینگ دیتا در روستاهای استان سمنان اظهار داشت: تاکنون رومینگ دیتا در ۲۵ روستای استان برقرارشده و آزمودن وضعیت برقراری در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه با اجرای این طرح ساکنان روستاها می‌توانند از رومینگ صوت و دیتا بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: با برقراری رومینگ بین اپراتورهای ایرانسل و همراه اول در روستاهای دارای پوشش حداقل یک اپراتور، اهالی می‌توانند از خدمات اپراتور دیگر نیز به‌صورت هم‌زمان برخوردار شوند.

کاهش شکاف دیجیتالی برای تمام روستانشینان سمنان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با تأکید بر اینکه ایجاد عدالت اجتماعی در قالب عدالت ارتباطی هدف اصلی از اجرای این طرح است، خاطرنشان کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آمادگی دارد در مناطق و روستاهای اعلام‌شده از سوی فرمانداران نیز برای پایش میدانی و سنجش وضعیت ارتباطی حضور مؤثر داشته باشد.

حسن‌پور یادآور شد: کاهش شکاف دیجیتالی با ایجاد دسترسی برابر برای تمام روستاییان در سراسر این استان در اولویت نخست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به اینکه سنجش وضعیت ارتباطی استان با همکاری سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی هر سه ماه انجام می‌شود، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین و بیشترین موارد شکایات ثبتی در حوزه اینترنت ثابت و DSL  است.

واگذاری ۴۰۰ نماد الکترونیکی در استان سمنان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از کاهش ۳۳ درصدی مدت‌زمان رسیدگی و پاسخگویی به شکایات حوزه اینترنت در استان خبر داد و گفت: سامانه تلفنی ۱۹۵ برای عموم مردم جهت رسیدگی به شکایات در بخش‌های مختلف ارتباطی در دسترس قرار دارد.

حسن‌پور بابیان اینکه سرعت پاسخگویی و کاهش زمان رسیدگی به شکایات در این مدت ۶۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در سال جاری میزان شکایت در حوزه اینترنت ۷۸۶ مورد، تلفن همراه ۲۶۵ مورد و  تلفن ثابت ۸۶ مورد ثبت‌شده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه تاکنون  بیش از ۴۰۰  نماد اعتماد الکترونیکی در سطح استان  واگذارشده است، ابراز کرد: ساماندهی و نظارت مؤثر بر فعالیت آن‌ها در دستور کار بوده و در حال حاضر از این تعداد ۱۶۲ نماد در استان فعال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان حمایت از کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات را یکی از مهم‌ترین رویکردها و سیاست‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: شفاف‌سازی چرخه کسب‌وکار الکترونیکی و بهبود شاخص‌های کسب‌وکار، حمایت از  حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از دیگر اهدافی است که در این حوزه دنبال می‌شود.

کد خبر: ۶۳٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha