۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
ساماندهی ثبت انبارهای گلستان با هدف جلوگیری از قاچاق و احتکار
رئیس سازمان صمت گلستان خبرداد:

ساماندهی ثبت انبارهای گلستان با هدف جلوگیری از قاچاق و احتکار

گرگان- رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفت: با همکاری قرارگاه هفده ربیع استان و با هدف جلوگیری از قاچاق و احتکار کالا، ثبت انبارهای استان در سامانه جامع ساماندهی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان ، حسین طلوعیان اظهار کرد: منظور از انبارها و مراکز نگهداری کالا، تمامی مراکز بارگیری، تخلیه‌، نگهداری یا ذخیره‌سازی کالا است.

وی افزود: این مراکز شامل انبارها، مراکز دپو، سیلوها، سردخانه‌ها، واحدهای تولیدی، کارخانه ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی است و به طور کلی هر جایی که کالا به آن وارد یا از آن خارج و یا در آن نگهداری می شود در محدوده این پروژه می گنجد.

طلوعیان گفت: سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، جهت ثبت، ساماندهی و نظارت بر مراکز نگهداری کالا در کشور ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: اهمیت سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به عنوان یکی از زیر سامانه های مهم در طرح جامع تجارت و عملیاتی شدن این سامانه و همچنین جهت جلوگیری از قاچاق کالا و ارز لازم و ضروری است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری دستگاه های اجرائی ذیربط با استفاده از سامانه نرم افزاری به شناسه دار کردن کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا، نوع و میزان کالاهای ورودی و خروجی از این اماکن با هدف شناسایی کالاهای قاچاق اقدام کند.

به گفته وی، جهت تسهیل و تسریع فرایندهای تجاری و همچنین نظارت و مدیریت کارآمد ورودی و خروجی زنجیره تجاری باید ابزاری برای شناسایی مکان نگهداری هر کالا و میزان خروج و ورود کالاها به هر انبار در هر لحظه وجود داشته باشد.

طلوعیان تصریح کرد: با توجه به اهمیت شناسنامه دار کردن انبارها، مقرر شده تا با همکاری بسیجیان قرارگاه هفده ربیع کلیه انبارهای موجود در استان رصد و انبارهایی که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده اند در این سامانه ثبت و ساماندهی شوند.

کد خبر: ۶۳٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha