۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۰هزار میلیارد ریال در آذربایجان غربی سرمایه گذاری می کند
استاندار آذربایجان غربی:

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۰هزار میلیارد ریال در آذربایجان غربی سرمایه گذاری می کند

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی از سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری پنجشنبه شب در جلسه بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) که با حضور مسئولین ارشد این نهاد در استانداری برگزار شد، اظهارکرد: بر اساس سیاست های تدوین شده برای سرعت بخشی به روند توسعه استان از طریق اشتغال زایی و رفع محرومیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری می کند.

وی ضمن تشریح قابلیت های منحصربفرد استان در بخش های مختلف گفت: با توجه به شاخص های مثبت اقتصادی استان در رشد سرمایه گذاری و بهبود محیط کسب و کار بستر لازم برای سرعت بخشی به روند توسعه از طریق سرمایه گزاری های بزرگ مقیاس فراهم است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ظرفیت های مرزی، گردشگری، کشاورزی، دریاچه ارومیه و معادن می توانند اولویت های سرمایه گذاری باشد، اضافه کرد: ساخت مسکن برای محرومان، صنایع فرآوری طلا و توسعه مشاغل خانگی از دیگر توافق‌های انجام گرفته برای سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان به شمار می رود.

شهریاری سرمایه گذاری در پرورش آرتمیا را یک قابلیت منحصر بفرد دانست و گفت: در صورت مشارکت سرمایه گذاران برای پرورش آرتمیا علاوه بر اشتغال زایی، درآمد های ارزی مناسبی نیز به دست می آید.

استاندار آذربایجان غربی گفت: افزود: ساخت مسکن برای محرومین، صنایع فرآوری طلا و توسعه مشاغل خانگی از دیگر توافقات انجام گرفته برای سرمایه گذاری ‌ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان به شمار می‌رود.

۱۰۰۰ جهادگر آذربایجان‌غربی درطرح‌های ستاد اجرایی فرمان امام شرکت دارند
معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: حدود یک‌هزار نفر از جهادگران استان، در گروه‌های جهادی عضویت دارند و در امور جهادی استان مشارکت می‌کنند.

عارف نوروزی نیز در این دیدار اظهارکرد: محروم بودن نقاط سرمایه گزاری، دانش بنیان بودن، مشارکت مردمی و صادرات محور و رفع بیکاری از جمله شاخص های فعالیتی ستاد بشمار می رود.

وی با بیان اینکه در صورت نهایی شدن پیشنهادات سرمایه گذاری در کمتر از یکماه دیگر تفاهمنامه همکاری منعقد می شود، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام در آذربایجان‌غربی فعال بوده و در بخش‌های مختلف به خصوص در شهرستان‌های محروم وارد عمل شده است.

نوروزی تاکید کرد:خدمات رسانی در بخش‌های مختلف از جمله ساخت مسکن برای محرومان، اشتغالزایی در مناطق مختلف و امور خیریه از عمده وظایف مهم این ستاد در آذربایجان‌غربی است.

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۸۰ درصد فعالیت‌های بنیاد بر اشتغال زایی و توانمندسازی اقتصادی متمرکز است، گفت: این بنیاد از سال ۹۷ تا به امروز ۲ هزار  و ۱۷۵ پروژه با حجم اعتباری ۳۷۳ میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی سرمایه گذاری کرده است.

امیرحسین مدنی افزود: ساخت ۲۲۰ کلاس درس، کمک به رونق ۱۷ بنگاه تولیدی متوسط و ساخت ۴۵ مسجد از دیگر اقدامات بنیاد در استان بشمار می‌رود.

در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی استان ظرفیت های سرمایه‌گذاری سازمان خود را تشریح کردند.

کد خبر: ۶۳٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha