۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کرونای انگلیسی شادی اروپا برای کشف واکسن را مکدر کرد

کرونای انگلیسی شادی اروپا برای کشف واکسن را مکدر کرد

شادی اروپاییان در مورد واکسن کرونا، با ظهور یک نوع ویروس جدید که عمدتا در انگلیس منتشر شده مکدر شده است.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، سایت «دی ولت» آلمان در تحلیلی با عنوان « در مبارزه با جهش ویروسی، رئیس بیونتک به جهان قول می دهد» به بررسی تلاشهای اخیر برای مقابله با کرونا پرداخته است که در ادامه آمده است.

همانند هدیه شب کریسمس، در اواخر عصر دوشنبه و بسیار زودتر از حد انتظار، کمیسیون اروپا تصویب نهایی واکسن بیونتک و فایزر را برای درمان کووید 19 صادر کرد.

اما شادی اروپاییان در مورد این واکسن، با ظهور یک نوع ویروس جدید که عمدتا در انگلیس منتشر شده و ظاهرا مسری تر از شکل قبلی بوده، مکدر شده است.

اکنون سوال اصلی این است که آیا واکسن جدید، از فرم جهش یافته Sars-CoV-2 نیز محافظت می کند؟ این سوالی بود که رئیس بیونتک در کنفرانس مطبوعاتی اخیر نیز به آن جواب داد. او گفت: ما حدود دو هفته دیگر اطلاعات بیشتری به دست خواهیم آورد.

بررسی های مربوطه از هم اکنون شروع شده، اما او باور دارد که احتمالا این واکسن در مقابل نوع جدید نیز محافظت می کند.

اما حتی در مواردی که اثر محافظتی کافی نباشد، بیونتک و فایزر حداقل از نظر فنی قادر به ارائه سریع یک درمان جایگزین هستند. رئیس بیونتک قول داد: ما می توانیم ظرف شش هفته نسخه جدیدی از واکسن را تولید کنیم.

با این حال، مشخص نیست که مقامات نظارتی چگونه چنین نسخه جدیدی را ارزیابی کرده و چگونه و به چه سرعتی مراحل تأیید این به روزرسانی انجام می شود.

در مجموع، یونتک و شریک آمریکایی آن فایزر می خواهند تا پایان سال حدود 50 میلیون دوز را در سراسر جهان تحویل داده و تا پایان سال آینده 1.3 میلیارد دوز واکسن را تولید کرده و ارائه دهند.

کد خبر: ۶۲٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha