۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
 امکان استفاده از واکسن فایزر در ژاپن و اتحادیه اروپا

امکان استفاده از واکسن فایزر در ژاپن و اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا روز بیست و یکم دسامبر واکسن کرونای تولید شده شرکت های داروسازی فایزر آمریکا و بیون تک آلمان را تایید کرد.

به گزارش بازار  به نقل از واکسن آنلاین، سایت ژاپنی «نیکی » در تحلیلی به قلم «‌فوکائو یوکیو» به بررسی امکان استفاده از واکسن فایزر در کشورهای مختلف پرداخته است که در ادامه می آید.

اتحادیه اروپا روز بیست و یکم دسامبر واکسن کرونای تولید شده شرکت های داروسازی فایزر آمریکا و بیون تک آلمان را تایید کرد و بدین ترتیب تعداد کشورهایی که از این واکسن برای پیشگیری شیوع ویروس کرونا استفاده می کنند، به چهل و پنج کشور رسیده است. هم اکنون انواع ویروس های جهش یافته کرونا شناسایی شده است، ولی با حال اوگور شاهین، مدیر عامل شرکت داروسازی بیون تک آلمان، تاثیر واکسن بر روی انواع ویروس های جهش یافته کرونا را رد نکرده است.

اوگور شاهین، در مصاحبه مطبوعاتی روز بیست و دوم دسامبر گفت: «هم اکنون نمی دانم که این واکسن بر ویرس کرونای جهش یافته در انگلیس موثر باشد،‌ ولی از نظر علمی فکر می کنم این واکسن می تواند با ویروس کرونای جهش یافته در انگلیس مقابله کند.»

روز بیست و یکم دسامبر  سه ساعت پس از توصیه آژانس دارویی اروپا درباره تایید واکسن کرونای ساخت دو شرکت فایزر و بیون تک،‌ اورزولا فن در لاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، واکسیناسیون این واکسن را در اتحادیه اروپا تایید کرد. رییس کمیسیون اتحادیه اروپا در همین زمینه گفت: «سرانجام ورق زدن دوره ویروس کرونا را شروع کردیم.»

واکسن ساخت دو شرکت داروسازی فایزر آمریکا و بیون تک آلمان ، دومین واکسن کرونای تایید شده در جهان است. آمریکا روز یازدهم دسامبر مجوز استفاده از این واکسن را در شرایط اضطراری صادر کرد.

بایدن، ‌رییس جمهور دولت بعدی آمریکا،‌ روز بیست و یکم دسامبر در مقابل دوربین های تلویزیون واکسن کرونا زد و به مردم آمریکا نشان داد که واکسن ایمن است.

واکسن کرونای ساخت دو شرکت فایزر و بیون تک در آسیا، برای نخستین بار در کشور سنگاپور تایید شد.

به دنبال آن عربستان سعودی ، بحرین و دیگر کشورهای خاورمیانه این واکسن را تایید کردند. به گزارش شرکت داروسازی فایزر، پیش از تایید اتحادیه اروپا ،‌ پانزده کشور از جمله کانادا و سوییس این واکسن را تایید کرده بودند.

شرکت داروسازی فایزر در نظر دارد در سال ۲۰۲۰  پنجاه میلیون دوز و در سال ۲۰۲۱ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا تولید کند.

شرکت فایزر همچنین تایید، بازاریابی و ساخت واکسن کرونا را از وزارت بهداشت ژاپن درخواست کرده است.

دولت ژاپن هم اکنون در حال بررسی واکسن کرونای ساخت شرکت داروسازی فایزر برای شروع واکیسناسیون در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ است.

دولت آمریکا به دنبال تایید واکسن ساخت دو شرکت داروسازی فایزر و بیون تک، مجوز استفاده از واکسن کرونای مدرنا را هم روز هیجدهم دسامبر صادر کرد و هم اکنون واکیسناسیون با واکسن مدرنا در آمریکا آغاز شده است.

قرار است کمیسیون اتحادیه اروپا روز ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ درباره تایید واکسن مدرنا تصمیم بگیرد.

کد خبر: ۶۲٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha