۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد
به صورت ویدئو کنفرانس؛

طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

ارومیه- صبح امروز پنج شنبه با حضور رئیس جمهوری کشورمان طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه که با همت متخصصان ایرانی ساخته به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه صبح پنج شنبه در آیین بهره برداری از این طرح اظهارکرد: طرح سولفات پتاسیم در راستای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی در مدت کمتر از ۲۴ ماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

کریم دل جوان با بیان اینکه با توجه به اینکه اصلی‌ترین محصول تولیدی در پتروشیمی ارومیه اسید سولفوریک است، برای تبدیل آن به یک محصول با ارزش دیگر، این طرح در سال ۹۷ آغاز شد، افزود: این طرح، با توجه به شرایط تحریم ظالمانه و عدم حضور کارشناسان خارجی تماما به دست متخصصان داخلی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از نیروهای شاغل در این طرح، بومی هستند، اظهار کرد: این طرح شامل ۴ کوره مانهایم، ۲ خط جذب اسید کلدریک و سیستم‌های انتقال و بسته‌بندی و گرانول‌سازی است.

دل جوان حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این رطح را  ۵۸۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با دریافت ۳۲.۲ هزار تن خوراک اسید سولفوریک و ۳۸ هزار تن کلرید پتاسیم ناخالص، ‌ در مجموع ۴۰ هزار تن کود سولفات پتاسیم و ۵۰ هزار تن اسید کلریدریک در سال تولید خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه بیان کرد: میزان اشتغال این طرح ۵۰ نفر است و در ساخت آن از ۳۰ درصد ظرفیت شرکت‌های داخلی و ۷۰ درصد شرکت‌های خارجی استفاده شده است.

دل جوان با تاکید بر اینکه، بر اساس پیش‌بینی‌ها در مجموع این طرح سالانه ۲۵.۲ میلیون دلار درآمدزایی برای کشور به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: جلوگیری از خام‌فروشی، افزایش سهم صادرات غیرنفتی و درآمد ارزی کشور، تکمیل زنجیره ارزش در صنایع پایین‌دست و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال بیشتر از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

پتروشیمی ارومیه در سال ۱۳۷۰ جهت تولید ۴ هزارتن کریستال ملامین و ۴۰ هزارتن سولفات آمونیوم بعنوان یکی ازواحدهای زیر مجموعه پتروشیمی تبریز آغاز و در سال ۱۳۷۴ مورد بهرهبرداری و افتتاح سمی قرار گرفت. در ادامه در سال به عنوان یک شرکت مستقل ثبت و فعالیت خود را آغاز کرد.

در راستای توسعه این پتروشیمی در سال ۱۳۹۴ یک واحد اسید سولفوریک به ظرفیت ۵۰ هزارتن نیز تعریف و در سال به بهره برداری کامل رسید.

کد خبر: ۶۲٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha