۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
رقابتی با چاشنی زبان انگلیسی! | کدام اپلیکیشن آموزش زبان گزینه بهتری برای انتخاب است؟
نگاهی به بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی

رقابتی با چاشنی زبان انگلیسی! | کدام اپلیکیشن آموزش زبان گزینه بهتری برای انتخاب است؟

اگر شما هم جزو همان دسته افرادید که  عدم زمان کافی و یا شیوع کرونا باعث شده یادگیری و آموزش زبان انگلیسی را بارها به تعویق بیاندازید، باید به شما بگوییم که اپلیکیشن‌های کاربردی آموزشی زیادی در این مسیر می‌توانند هم قدم شما برای یادگیری باشند.

مژده باقری؛ بازار: این روزها بنا به نیازی که در لحظه به لحظه زندگی حس می‌شود؛ آموزش و تسلط بر زبان انگلیسی یکی  نکات کاربردی و مهمی است که نباید فاکتور گرفته شود. زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک به تعامل مابین افراد جهان کمک می‌کند. از طرفی به دلیل رویکرد بین‌المللی که دارد یکی از ارکان اصلی پیشرفت شغلی  و تحصیلی نیز محسوب می‌شود.

شاید تا چند وقت پیش آموزش زبان انگلیسی محدودد به آموزش‌های حضوری فعال در این حوزه محدود بود. اما با رونق اپلیکیشن‌ها، نیاز به آموزش و یادگیری زبان انگلیسی به دل انواع اپلیکیشن‌ها نیز رسوخ کرد و اپلیکیشن‌های کاربردی متفاوتی در این زمینه استارت فعالیت خود را زدند.

اما طی یک سال اخیر و همزمان با شیوع کرونا و موج‌هایی که در پی داشته شاید جایگاه این اپلیکیشن‌ها کمی بیش از پیش، پر اهمیت‌ شده و در زمانی که کلاس رفتن و دوره‌های آموزشی حضوری چندان منطقی به نظر نمی‌رسند می‌توانند در بالا بردن سطح زبان کاربران موثر باشد.

اگر شما هم جزو همان دسته افرادید که  عدم زمان کافی و یا کرونا باعث شده یادگیری و آموزش زبان انگلیسی را به تعویق بیاندازید باید به شما بگوییم که می‌توانید از اپلیکیشن‌های کاربردی آموزشی در این راه کمک بگیرید. دراین مطلب به معرفی اپلیکیشن‌های کاربردی برای سطح مبتدی تا پیشرفته پرداخته‌ایم و البته که انتخاب نهایی میان آنها را به شما واگذار کرده‌ایم.

 لرنیت؛ یک اپلیکیشن فارسی پر و پیمان
لرنیت یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانیان برای آموزش زبان انگلیسی است. این اپلیکیشن شامل آموزش واژگان، گرامر، مکالمه و … است و محیطی کاملا ساده دارد که کاربر به راحتی می‌تواند در آن کار کند. لرنیت به دلیل محیط فارسی که در آن حاکم است توانسته ارتباط خوبی با کاربران فارسی ایجاد کند. این اپلیکیشن تقریبا رایگان است و برای سطوح مبتدی تا متوسط در قالب درس‌های متفاوت طبقه‌بندی شده است.

در لرنیت مفاهیم و تعاریف زبان دوم با ترجمه به زبان اصلی به زبان آموز آموزش داده می‌شود. از طرفی آموزش گرامر به‌صورت صوتی و متنی به زبان فارسی انجام می‌شود. می‌توان گفت این اپلیکیشن یک اپلیکیشن ایرانی پر و پیمان است که می‌تواند در یادگیری زبان بسیار کمک کننده باشد.

با زبان بیاموز، زبان بیاموز!
اپلیکیشن «زبان بیاموز» یا B-amooz توسط توسعه‌دهندگان ایرانی طراحی و منتشرشده است. این اپلیکیشن آموزش زبان، علاوه‌ بر یادگیری زبان انگلیسی، برای یادگیری زبان آلمانی، فرانسوی و ترکی استانبولی  نیز طراحی شده است.

این اپلیکیشن در بخش‌های مختلفی چون بخش واژه‌آموزی، بخش گرامر، بخش خواندن و شنیدن و در آخر بخش الفبا و تلفظ طراحی شده است که در بخش واژه‌آموزی مجموعه‌ی وسیعی از واژه‌ها با ذکرمثال، توضیح، تلفظ و دانستی‌های ضروری گرامری ارائه شده است. بخش گرامر این اپلیکیشن نیز به‌صورت موضوعی طبقه‌بندی شده‌ و زبان‌آموز می‌تواند دانش گرامری خود را از این راه بیشتر کند.

چکامه؛ زبان در بطن موسیقی!
در این اپلیکیشن کاربر می‌تواند همزمان ضمن تقویت قدرت شنیداری، تلفظ لغات و املای آن ها و هم ساختار جملات و کلمات ترکیبی را  یاد بگیرید. متد به کار بسته شده در این اپلیکشن استفاده از مجموعه‌ای از بهترین موسیقی های جهان است. ‌تجربه و علم ثابت کرده موسیقی می تواند یکی از بهترین روش های آموزشی در دنیا باشد. اپلیکیشن چکامه با استفاده از همین روش کاربر را با ترانه هایی از خوانندگان محبوبتشان با لهجه‌های انگلیسی و آمریکایی در سطوح مختلف مواجه خواهد. مزیت این اپلیکیشن سپردن واژگان به حافظه بلند مدت  است.

این اپلیکیشن به طور کامل رایگان نیست و برای دسترسی به همه امکانات باید از بسته‌های آن خرید کرد.

رزتا استون و سابقه ۲۰ ساله!
اپلیکیشن رزتا استون بیش از ۲۰ سال است که توسط بهترین اساتید آموزش زبان انگلیسی در دنیا ویرایش شده و نسخه جدید آن هر ساله منتشر می شود. این اپلیکیشن که از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند، توسط میلیون ها کاربر در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دراین برنامه که قابلیت استفاده از آن به صورت آفلاین نیز طراحی شده؛ در  برنامه درسی از متد immersion یا غوطه وری در زبان انگلیسی استفاده می کند. یکی از مزیت‌های این اپلیکیشن این است که برای تقویت تلفظ، وقتی کلمات را تلفظ می کنید این برنامه به شما بازخورد می دهد که تلفظ تان درست بوده یا نه.

اپلیکیشن EF Hello و مکالمه با یک ربات!
این اپلیکیشن که توسط یک موسسه کوچک آموزش زبان تدوین شده بسیار کامل و آموزنده است و بالاترین امتیاز را در اپ استور به خود اختصاص داده است.

 تفاوت اصلی این اپلیکیشن با سایر برنامه‌های آموزش زبان در این است که با کمک هوش مصنوعی، کاربر می‌تواند از طریق چت کردن با سیستم، صحبت و مکالمه، زبان را به صورت کاملا رایگان یاد بگیرد.

در این اپلیکیشن ترجمه فارسی  وجود ندارد، اما از جملات و کلمات بسیار ساده و قابل درک در آن بهره گرفته شده است. از قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به ارزیابی و امتیاز دهی هوشمند زبان آموز، دستیار هوشمند برای تمرین با شما، تمرین های تلفظ و مکالمه و یک دیکشنری اشاره کرد.

کد خبر: ۶۲٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha