۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کاهش بارندگی در ۷ استان نسبت به متوسط بلند مدت
قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد

کاهش بارندگی در ۷ استان نسبت به متوسط بلند مدت

حاج رسولی‌ها، قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران از کاهش بارندگی در هفت استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان، خراسان شمالی، مازندران، گیلان و چهار محال و بختیاری نسبت به متوسط بلند مدت خبر داد.

به گزارش بازار، محمد حاج رسولی‌ها گفت: ورودی سدهای کشور با وجود کاهش بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه علت افزایش ورودی به سدها، بارندگی بیشتر باران و کاهش بارش به صورت برف است افزود: البته خروجی سدها نیز به دلیل کاهش بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته، با ۱۶ درصد کاهش مواجه است.

حاج رسولی‌ها اضافه کرد: تا امروز میزان بارندگی ثبت شده در کشور، نسبت به متوسط بلند مدت، با ۲۰ درصد افزایش و نسبت به سال گذشته با ۱۵ درصد کاهش مواجه است.

وی با اشاره به احتمال بارندگی در پایان هفته افزود: این جبهه ۲۰ استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که البته شدت آن زیاد نیست و در استان‌های سردسیر بصورت برف خواهد بود که ذخیره مناسبی برای سال آبی است.

وی گفت: بیشترین بارندگی این جبهه در استان‌های گیلان و مازندران خواهد بود و البته استان‌های تهران، البرز، فارس، قزوین، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و گلستان نیز میزان مناسبی از این بارش را دریافت خواهند کرد.

قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: میزان ذخایر موجود در سدهای کشور هم اکنون ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است.

کد خبر: ۶۲٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha