۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
سر دسته‌های قاچاق ارز در هر استان به تفکیک شناسایی شدند
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

سر دسته‌های قاچاق ارز در هر استان به تفکیک شناسایی شدند

دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: با داده کاوی‌هایی که انجام شده سردسته‌های قاچاق ارز در هر استان به تفکیک شناسایی شدند که تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

به گزارش بازار، دهقانی نیا با اشاره به اقدامات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یک هفته گذشته گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که در سطوح عالی صورت پذیرفت، ابلاغیه‌ای به استان‌ها ارسال شد و از استانداران به عنوان روسای کمیسیون مبارزه با قاچاق درخواست شد که به تکلیف قانونی خودشان با هماهنگی وزیر کشور نسبت به تشدید مبارزه با قاچاق دام اقدام کنند.

وی با اشاره به نتایج حاصل از این ابلاغیه عنوان کرد: ما در یک آمار مقایسه‌ای شش ماهه ۹۹ و ۹۸ مواجه شدیم با نزدیک ۹۹ هزار و ۴۶۰ راس کشفیات قاچاق دام سبک و زنده که این میزان در سال قبل برابر با ۶۰ هزار راس بوده است. یعنی یک رشد تقریبا ۵۳ درصدی. این هم حاصل نمی‌شده مگر هماهنگی‌هایی که در ستاد صورتا پذیرفته است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: دلیلش هم این است در سال‌های قبل دام به راحتی منتقل می‌شد اینکه یک دامی مسیری را به راحتی طی کند و به مرز برسد و از آنجا هر اتفاق دیگری بیفتد از این به بعد با دستورالعملی که در سال قبل از سوی ستاد ابلاغ شد تحت عنوان ضوابط حمل و نقل و خرید و فروش دام، این حمل و نقل مشروط به اخذ مجوز دامپزشکی، پلاک کوب شدن دام و شد. بنابراین وقتی این مجوزها و ضوابط رعایت نشود دوستان در حوزه مقابله خیلی راحت می‌توانند با شاخص قرار دادن این موارد بابت کشف کالای قاچاق اقدام کنند.

وی با رد این موضوع که با افزایش کشفیات با افرایش قاچاق دام مواجه شده‌ایم، تصریح کرد: این واقعیت ندارد چون میزان دام تولید داخل که با مازاد مواجه شده خیلی زیاد شده است و این هم ناشی از همین اقدامات است.

وی با اشاره به هماهنگی‌هایی که در حوزه کارگروه رصد جریان مالی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همکاری دستگاه‌ها به ویژه ضابطین و بانک مرکزی صورت گرفته، اظهار کرد: با داده کاوی‌هایی که انجام شده سرپل‌ها و سر دسته‌های قاچاق ارز در هر استان به تفکیک شناسایی شدند که تحت تعقیب قرار می‌گیرند و نتایجش را ارائه خواهیم کرد.

کد خبر: ۶۲٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha