۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
دولت مجددا مشوق‌های صادراتی را احیا کند
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی آبادان:

دولت مجددا مشوق‌های صادراتی را احیا کند

آبادان- خیاط زاده، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: دولت برای اینکه صادرات و ارزآوری خوب داشته باشیم باید مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان بدهد.

مسعود خیاط زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مقوله صادرات یک پروسه طولانی است. دولت قبلا بابت صادرات مشوق‌های صادراتی می‌داد یعنی افرادی که قبلا صادرات انجام می‌دادند پیمان‌های صادراتی آنها را جمع آوری می‌کردند و معادل مبلغی به حساب آنها واریز می‌شد.

وی ادامه داد: به طور حتم مشوق‌ها در زمینه‌هایی همچون کمیت یا ارزآوری تاثیرگذار بوده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در همین خصوص تصریح کرد: مواردی که می‌گویم در خصوص صادرکننده واقعی است و صادرکننده دولتی و خصولتی نیست. دولت برنامه خاصی برای صادرکننده واقعی انجام دهد.

چرخه اقتصاد داخلی
خیاط زاده افزود: دولت برای برگشت ارز قوانین روشنی را در اوایل نگفته بود و در خصوص ارزآوری از صادرات، یک صادرکننده واقعی چه دولت بخواهد و چه نخواهد باید ارز را به کشور بازگرداند به دلیل اینکه ارز باید تبدیل به ریال شود.

وی افزود: در واقع یک صادرکننده باید ارز را به داخل کشور و چرخه اقتصاد بازگرداند چرا که برای ادامه تولید خود به منابع مالی داخلی نیازمند است و تمام هزینه‌های خود از نظر انرژی و حتی از نظر خرید مواد اولیه را به صورت آزاد تهیه می‌کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان تاکید کرد: قرار نیست این ارز صادراتی که دولت هیچگونه کمکی برای یک تولیدکننده ارائه نداده است، ارز خود را نسبت به ارز آزاد بازار با قیمت پایین‌تری به بانک‌های دولتی یا صرافی‌های وابسته به بانک مرکزی بفروشد.

خیاط زاده عنوان کرد: باید دولت راهکاری به وجود بیاورد که این ارز حاصل از صادرات صد درصد به کشور بازگشته و به قیمت شناور و روز یک صادرکننده در بازار ارز خود را عرضه کند و این خود باعث دلگرمی روزافزون صادرکننده نسبت به صادرات محصولات خواهد شد.

کد خبر: ۶۲٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha